۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۴۳
کد خبر: 82541186
T T
۰ نفر

رويدادها و تحولات فلسطين در يك نگاه/ اول خرداد

۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۴۳
کد خبر: 82541186
رويدادها و تحولات فلسطين در يك نگاه/ اول خرداد

تهران - ايرنا - 'به رسميت شناسي قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي' خواسته صهيونيست ها از ترامپ؛ مشاركت مشاور ترامپ با صهيونيست ها در حمله به مقبره يوسف پيامبر؛ شكل گيري توطئه هايي عليه فلسطين و به نفع صهيونيست ها؛ اسراي فلسطيني در سي و ششمين روز اعتصاب بدون هيچ توافقي؛ اعتصاب گسترده فلسطينيان در حمايت از اسيران فلسطيني؛ وخامت اوضاع جسمي زندانيان اعتصاب كننده فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي؛ و هدف نشست رياض مشروعيت بخشي به وجود رژيم اسرائيل؛ از خبرهاي مهم روز دوشنبه اين كشور است.

** نفتالي بنت وزير آموزش رژيم صهيونيستي كه رئيس حزب خانه يهود هم هست، امروز خطاب به دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا در فرودگاه بن گورين گفت كه
اگر قدس را به عنوان تنها پايتخت اسرائيل به رسميت بشناسد، اولين رئيس جمهوري آمريكا در طول تاريخ خواهد بود كه قدس متحد را به رسميت شناخته است.

** 'شبكه فلسطين للحوار' يكي از پايگاه هاي خبري فلسطيني با انتشار خبر يورش صبح امروز صهيونيست ها به مقبره يوسف پيامبر (سلام الله عليه) در شهر نابلس، از مشاركت مايك هكابي مشاور دونالد ترامپ در همراهي نيروهاي صهيونيستي به اين مقبره خبر داد.

** زياد نخاله معاون دبير كل جنبش جهاد اسلامي فلسطين امروز با تاكيد بر اتحاد فلسطينيان در برابر هر گونه تجاوز احتمالي به نوار غزه، گفت كه در حال حاضر توطئه هايي عليه ملت ما براي پايان دادن به مسئله فلسطين در راستاي منافع صهيونيست ها و تبديل بيت المقدس به پايتخت رژيم صهيونيستي در حال شكل گيري است.
به گفته وي، توطئه گران به دنبال محاصره ما هستند ولي ما بايد مقاومت كرده و كرامت خود را حفظ كنيم، ما نبايد اراده خود را در مقابله با محاصره از دست بدهيم.

** عيسي قراقع رئيس هيات رسيدگي به امور اسراي فلسطيني با اشاره به روند جريان مذاكرات با مقامات رژيم صهيونيستي درباره اسيران فلسطيني گفت كه تاكنون نتيجه اي حاصل نشده است و خبرهاي منتشره از سوي برخي رسانه ها به نقل از اداره زندان هاي رژيم صهيونيستي درباره تفاهم هاي انجام شده در مذاكرات را غير درست دانست.

** بيش از 1800 اسير فلسطيني از 17 ماه آوريل (28 فروردين) گذشته در اعتراض به وضعيت بد زندان هاي رژيم صهيونيستي و سياست هاي تجاوزكارانه اين رژيم عليه اسرا دست به اعتصاب غذاي سراسري زده اند و هر روز بر تعداد آنان افزوده مي شود. اسراي فلسطيني خواستار تحقق خواسته هاي عادلانه و مشروع خود هستند اما سازمان زندان هاي رژيم صهيونيستي تا اين لحظه حاضر به انجام درخواست هاي آنها نشده است.

** جنبش جهاد اسلامي فلسطين در واكنش به اظهارات ترامپ و قرار دادن نام گروه هاي مقاومت اسلامي در فهرست گروه هاي تروريستي با صدور بيانيه اي، هدف حقيقي نشست رياض را رساندن پيام حمايت و اطمينان دهي به رژيم اسرائيل از طريق مشروعيت بخشي به وجود آن و مجرم خواندن گروه هاي مقاومت دانست.

** كميته ملي حمايت از اعتصاب اسراي فلسطين ديروز با صدور بيانيه اي، يكي از برنامه هاي حمايت از اين اسيران را اعتصاب سراسري امروز اعلام كرد.
در اين اقدام تمامي سازمان ها، نهادها و مراكز اجتماعي و مكان هاي تجاري در همه نقاط كرانه غربي و نوار غزه و قدس و داخل منطقه اشغالي فلسطين اعتصاب مي كنند و دست از كار مي كشند.

** كميته رسانه اي اسيران اعتصاب كننده فلسطيني موسوم به عزت و كرامت امروز با صدور بيانيه اي با اشاره به وخامت جسمي اسيران در پايان سي و ششمين روز اعتصاب؛ شرايط اسيران اعتصاب كننده را بسيار وخيم اعلام كرده كه همين امر مستلزم اقداماتي جدي براي نجات جان آن هاست.

** جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) به اظهارات دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا در عربستان مبني بر تروريستي خواندن اين جنبش، واكنش نشان داده و اين اظهارات را جانبداري كامل از رژيم صهيونيستي خواند.
خاورم**7074**1144
گزارش: مينا غفراني آذر *انتشار دهنده: عليرضا جباري
۰ نفر