۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۵۱
کد خبر: 82539837
T T
۰ نفر
سخنگوی وزارت خارجه صدور حكم علیه شیخ عیسی قاسم را محكوم كرد

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان صدور حكم علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم از رهبران دینی در بحرین را محكوم و از تشدید رویكردهای امنیتی در این كشور بشدت ابراز نگرانی كرد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی با بیان این مطلب گفت: دولت بحرین با در پیش گرفتن رویكرد طایفه ای و مذهبی و با ایراد اتهام های ناروا به آیت الله شیخ عیسی قاسم و دو نفر از نزدیكانش به جای محاكمه آنان، به دنبال این است كه احكام قطعی دینی و مذهبی را به محاكمه بكشاند.
سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان بار دیگر از مقام های بحرینی خواست به جای مقابله و به بند كشیدن آزادی های اساسی مردم بحرین، به گفت وگو و تعامل با مردم روی آورده و با انجام اینگونه اقدامات، وضعیت را در آن كشور پیچیده تر نكنند.
قاسمی با تأكید بر اهمیت جایگاه دینی، مذهبی و سیاسی آیت الله شیخ عیسی قاسم در بین مسلمانان، نسبت به هرگونه تعرض به وی هشدار داده و اضافه كرد: تاكنون مردم بحرین با الگو قرار دادن رفتار مسالمت جویانه ایشان، اعتراضات خود را ادامه داده و خواهان رفع محدودیت ها از رهبر دینی خود بوده اند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآور شد: انتظار می رود دولت بحرین شأن، جایگاه و نفوذ معنوی وی را مورد توجه جدی قرار داده و با احترام به خواست مردم، از استمرار فشارها بر علمای بحرینی خودداری كند.
به گزارش ایرنا دادگاه بحرین حكم آیت‌الله عیسی قاسم را امروز - یكشنبه - اعلام كرد كه بر اساس آن وی به یك سال حبس تعلیقی، مصادره اموال (خُمس، به میزان 3 میلیون دینار) و دو ملك و100 هزار دینار جریمه محكوم شده است.
این در حالی است كه همزمان با این حكم، ملك حمد پادشاه بحرین با ترامپ در ریاض دیدار كرد. در این دیدار ترامپ وعده داد روابط دو كشور گسترش یابد.
سیام**3061**1449**تنظیم كننده: میترا بلندقامتی**انتشاردهنده: امیر كاردان راد