۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۴۹
کد خبر: 82538436
T T
۰ نفر

رشد 200 درصدي صدور ضمانت نامه هاي «صحا» در دولت يازدهم

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۴۹
کد خبر: 82538436
رشد 200 درصدي صدور ضمانت نامه هاي «صحا» در دولت يازدهم

تهران- ايرنا- صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك (صحا) بيش از 778 ميليارد ريال ضمانت‌نامه پيمان براي شركت‌هاي صنايع الكترونيك در دولت يازدهم صادر كرده است.

به گزارش روز شنبه ايرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عملكرد صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك (صحا) در سال هاي 1394 و 1395 در صدور ضمانت‌نامه سه برابر كل فعاليت صندوق در همه سال‌هاي پيش از آن بوده است.
آمار ضمانت‌نامه در سال 1395 رشد 100 درصدي نسبت به سال 1394 نشان مي‌دهد. به طوري كه در سال گذشته با صدور نزديك به 500 ميليارد ريال ضمانت‌نامه (صرفا ضمانت‌نامه پيمان) امكان عقد حدود سه هزار ميليارد ريال قرارداد براي فعالان صنعت الكترونيك حاصل شده است.
صدور ضمانت‌نامه‌هاي پيمان كه در سال‌هاي گذشته به طور عملي متوقف شده بود، در دولت تدبير و اميد با تلاش وزارت صنعت، معدن وتجارت رشد چشمگيري داشته است.
به گزارش ايرنا، سرمايه گذاري ريسك پذير و خدمات كارشناسي‌، صدور ضمانتنامه و حمايت مالي و اعتباري از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك در بخش خصوصي و تعاوني‌ به ‌صورت تسهيلات و يا اعطاي ‌كمكهاي ‌بلاعوض ‌به ‌افراد حقيقي يا حقوقي، اهداف و مأموريت اصلي صندوق را مطابق اساسنامه آن تشكيل مي دهند.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام ** 3065 **1561** دريافت كننده: محمد ملك دار ** انتشاردهنده:مژگان توانا
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد