۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۴۴
کد خبر: 82521360
T T
۰ نفر

اوضاع وخیم انسانی در یمن و تداوم جنایات آل سعود

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۴۴
کد خبر: 82521360
اوضاع وخیم انسانی در یمن و تداوم جنایات آل سعود

تهران - ایرنا - 'جیمی مك گولدریك' هماهنگ كننده امور انسانی سازمان ملل در یمن از كشورهای كمك كننده به این كشور خواست تا با توجه به وخامت اوضاع انسانی در یمن به تعهد خود در نشست ژنو برای حمایت از طرح رفع نیازهای بشردوستانه اقدام كنند؛ این در حالی است كه رژیم سعودی به جنایات خونین و ضد انسانی خود در راستای منافع رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم یمن ادامه می دهد.

هماهنگ كننده امور انسانی سازمان ملل در یمن با اظهار نگرانی از اینكه داروها و لوازم پزشكی به نیازمندان یمنی در زمان مناسب نمی رسد، خواستار رفع تاخیرها و موانع اداری در مسیر كمك رسانی شد و تاكید كرد كه باید همه بنادر و راه ها برای فعالیت در زمینه انسانی جهت مقابله با خطر گرسنگی و شیوع بیماری وبا آزاد باشد.
وخیم شدن اوضاع انسانی در یمن همزمان با حملات جنگنده - بمب افكن های سعودی به مناطق شهری یمن در حالی است كه آل سعود با كسری بودجه و انواع مشكلات ساختاری در اقتصاد خود مواجه است.
در حالی كه افزایش حملات هوایی و البته ضد حقوق بشری عربستان سعودی به مناطق مسكونی و اهداف غیرنظامی علیه شهروندان یمنی و جلوگیری از دسترسی سازمان ها و نهادهای مسئول بین المللی در امر امداد رسانی، نقض اصول و موازین بین المللی است، انتظار می رود تا سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین المللی مسئولانه به موضوع كشتار غیرنظامیان یمنی در حملات هوایی رسیدگی كرده و همه تلاش و همت خود را برای توقف فوری اینگونه حملات و اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان بویژه زنان و كودكان یمنی به كار گیرند.
بر اساس اعلام معاون دبیركل سازمان ملل در امور انسانی، 19 میلیون یمنی نیاز به كمك های بشر دوستانه دارند و 7 میلیون شهروند این كشور نمی دانند وعده بعدی غذای خود را از كجا و چگونه فراهم كنند و این جنایت نتیجه آشكار معلول جنگ افروزی های رژیم سعودی در سال های اخیر در یمن است.
ابراز نگرانی هماهنگ كننده امور انسانی سازمان ملل در یمن در حالی است كه این رژیم پس از دو سال تجاوز به یمن و شعله ور كردن آتش جنگ در منطقه، نتوانسته به كوچكترین موفقیتی در صحنه نبرد نظامی و شكست اراده مردم یمن و تحمیل اهداف سوء خود در سلب آزادی یمنی ها و اجرای توطئه های آمریكایی - صهیونیستی دست یابد و مقامات سعودی به ناچار به سمت كشاندن عرصه جنگ به مناطق شهری و نابودی بیشتر زیرساخت های این كشور مظلوم عربی شده اند.
از سوی دیگر، در حال حاضر كه وخامت اوضاع انسانی و كمبود اقلام مورد نیاز غذایی و دارویی مردم مسلمان یمن رو به افزایش است، تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن كه تاكنون نتیجه ای جز تخریب زیرساخت ها یمن و كشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر و همچنین آوارگی میلیون ها نفر دیگر نداشته است، عملا رژیم سعودی را به یك شكست نظامی و سیاسی كشانده است.
سازمان ملل در نشست بین المللی 26 آوریل گذشته (6 اردیبهشت) برای پاسخگویی به نیازهای بشردوستانه یمن در ژنو موفق به جمع آوری 1.1 میلیارد دلار شد و این در حالی است كه 9 میلیون نفر از 27.4 میلیون جمعیت یمن به دلیل بیش از دو سال جنگ و محاصره نیاز مبرم به كمك های غذایی فوری دارند.
به هر روی، حقیقت آن است كه وضعیت امروز یمن و شرایط وخیم انسانی معلول جنگ افروزی های رژیم سعودی در سال های اخیر است كه نشان دهنده تداوم رویكرد مخرب و جنگ طلبانه سران خام و ناپخته سعودی از یك سو و تعلل و كوتاهی نهادها و سازمان های بین المللی در برخورد قاطع با این جنایات از سوی دیگر، است.
خاورم**9377*1275
گزارش: حمید اوضح*انتشار دهنده: مجید جعفری
۰ نفر