۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۰۷
کد خبر: 82502860
T T
۰ نفر
توافق جدید داعش و حزب دمكراتیك سوریه برای خروج از شهرالطبقه

دمشق - ایرنا - گروه تروریستی تكفیری داعش و حزب دمكراتیك سوریه درباره خروج عناصر این گروه از شهر الطبقه به توافق جدیدی دست یافته اند.

به گزارش ایرنا، رسانه های سوری روز یكشنبه به نقل از یكی از مقامات حزب دمكراتیك سوریه اعلام كردند كه توافق با گروه تروریستی تكفیری داعش شامل ' سد فرات' هم كه عناصر داعش در تاسیسات آن موضع گرفته اند٬ می شود.
براساس این توافق٬ اسیران و جنازه كشته های دوطرف هم مبادله می شوند اما به داعش اجازه داده شده اسیرانی را كه به زیرمجموعه های ائتلاف نیروهای دمكراتیك سوریه تعلق ندارند٬ با خود ببرد.
به این ترتیب داعش می تواند بازداشت شدگان از اهالی شهر الطبقه و یا دیگر مناطق سوریه را كه در اختیار دارد به دیگر مناطق منتقل كند.
عناصر گروه تروریستی تكفیری داعش از دو مسیر شهرك های صفاصفه بالا و صفاصفه پائین به سوی شهر المنصوره در 30 كیلومتری غرب الرقه خارج می شوند.
تروریست های تكفیری داعشی می توانند سلاح های سبك و متوسط و خودروهای مجهز به تیربار خود را با خود ببرند ولی اجازه انتقال نفربرهای زرهی و مهمات به آن ها داه نشده است.
درحالی كه گفته می شود این توافق به صورت غیر مستقیم و با میانجیگری سران عشایر شهر الطبقه امضا شده است٬ درگیری ها میان دوطرف همچنان در محله های مختلف این شهر ادامه دارد.
سركردگان گروه تروریستی تكفیری داعش اخیرا در نشستی با بزرگان شهر الطبقه ادعا كرده بودند برای حفظ جان شهروندان از بمباران های ائتلاف آمریكایی، تصمیم دارند شهر را ترك كنند.
شهر الطبقه كه در55 كیلومتری غرب الرقه قراردارد٬ برای سكونت كارگران سد فرات ساخته شده است.
خاورم* 6116 *1324// انتشار دهنده: فردین پازوكی

سرخط اخبار جهان