۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۲۸
کد خبر: 82462722
T T
۰ نفر
تلفات حوادث رانندگي در محورهاي خراسان شمالي9/9 درصد كاهش يافت

بجنورد-ايرنا- معاون حمل و نقل اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان شمالي گفت: در 10 ماه امسال، شمار تلفات حوادث رانندگي در محورهاي برون شهري اين استان در مقايسه با مدت مشابه پارسال 9/9 درصد كاهش يافته است.

به گزارش ايرنا، سعيد سبحاني دوشنبه در نشست خبري اظهار كرد: در اين مدت 173 نفر در تصادفات رانندگي محورهاي برون شهري استان جان خود را از دست داده اند كه اين رقم در مدت مشابه سال گذشته 192 نفر به ثبت رسيده است.
وي افزود: امسال ميزان كاهش تلفات حوادث رانندگي در محورهاي برون شهري استان 7 درصد هدفگذاري شده بود اما توانسته ايم بيش از آنچه در اهداف برنامه ريزي شده بود، ميزان تلفات را كاهش دهيم.
معاون حمل و نقل اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي خراسان شمالي خاطرنشان كرد: در 10 ماه نخست امسال هر 46.6 ساعت، يك نفر از مسافران عبوري از محورهاي استان جان خود را در حوادث رانندگي از دست داده است و اين رقم در سال گذشته 36 ساعت گزارش شده است.
سبحاني در بخش ديگر سخنان خود به اجراي طرح هاي ويژه نوروز 96 اشاره كرد و افزود: طرح ويژه نوروز با انجام رزمايش خودرويي دستگاه هاي امدادي در 25 اسفند ماه آغاز مي شود و در آن رزمايش، نهادهاي مختلف امدادي توان تجهيزاتي خود را براي خدمات به مسافران نوروزي به نمايش مي گذارند.
وي اظهار كرد: براي تامين ايمني سفرها، از شركت هاي مسافربري خواسته شده تا نسبت بررسي فني از ناوگان خود اقدام كنند و نقص و ايرادهاي حتمالي ناوگان را شناسايي و نسبت به رفع آن مبادرت ورزند.
سبحاني اظهار كرد: شركت هاي مسافر بري مكلف بوده اند كه در زمان فرصت داده شده، براي رفع ايرادها اقدام كنند و درغير اين صورت از تردد اين ناوگان در جاده ها جلوگيري مي شود.
وي گفت: ناوگان مسافري استان اعم از اتوبوس، ميني بوس و سواري كرايه اي با ظرفيت 11 هزار صندلي براي خدمات رساني به مسافران نوروزي آماده شده اند.
وي با تاكيد بر اينكه تردد و نحوه خدمات رساني به مسافراني كه با ناوگان عمومي جابه جا مي شوند، رصد مي شود افزود: با همكاري پليس راه، نظارت محسوس و نامحسوس در انجام مي‌شود.
طرح نوروزي از 25 اسفندماه امسال آغاز مي شود و تا 15 فروردين‌ماه سال 96 ادامه دارد.
در خراسان شمالي يكهزار و 653 نفر راننده ناوگان مسافري با 691 ناوگان نسبت به جابه جايي مسافران مبادرت دارند.
در 11 ماهه امسال 67 ميليون و 489 هزار تردد خودرو در محورهاي استان ثبت شده و 38 دستگاه تردد شمار نصب شده در جاده ها، تردد 6 ميليون و 320 هزار خودروي ورودي به استان و 6 ميليون و 264 هزار تردد خروجي از استان را ثبت كرده اند.
7185 / 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها