۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82447541
T T
۰ نفر
فرمانده عراقی: نیروهای آمریكایی نقشی در آزادسازی غرب موصل ندارند

موصل-ایرنا- فرمانده تیپ نهم پلیس مركزی عراق تاكید كرد كه در درگیری با تروریست های داعش در غرب موصل فقط نیروهای عراقی حضور دارند و مسوولیت ضربات هوایی به تروریست ها به بالگردهای ارتش واگذار شده و نیروهای آمریكایی در این عملیات هیچگونه نقشی به غیر از پشتیبانی اطلاعاتی ندارند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به موصل، سرگرد 'هیمن عباس فاضل الدفافعی' فرمانده تیپ نهم پلیس مركزی عراق امروز (سه شنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خط مقدم درگیری با گروه تروریستی داعش در جنوب غربی موصل گفت: نیروهای پلیس و واكنش سریع عراق با پشتیبانی بالگردهای ارتش این كشور، پل چهارم را آزاد و اكنون در آستانه آزادی پل الحریه هستند.
وی افزود: پس از آزادی پل 'چهارم'، در جنوب موصل، نیروهای مشترك پلیس و واكنش سریع با پشتیبانی بالگردهای ارتش عراق در آستانه آزادی دومین پل از مجموعه پنج پل مشرف بر رودخانه دجله موسوم به 'الحریه' هستند.
سرگرد فاضل الدفافعی تصریح كرد: پل های مشرف بر رودخانه دجله به ترتیب، پل چهارم، الحریه، آهنی (پل قدیم)، پنجم و پل سوم هستند كه تاكنون پل چهارم آزاد شده و به زودی پل الحریه نیز آزاد می شود.
وی در پاسخ به این سوال كه چرا تاكنون موج حركت آوارگان در بخش غربی همانند بخش شرقی شروع نشده، گفت: آوارگی در بخش غربی به صورت درون محلاتی است.
این مقام نظامی عراقی اضافه كرد: مردم غرب موصل از محلات تحت تصرف داعش، فرار كرده و خود را به محلات امن تحت كنترل نیروهای عراقی می رسانند و بعد از آزادی محلات شان به سرعت به خانه های خود بازمی گردند.
وی با اشاره به حضور بیش از 800 هزار شهروند موصلی در بخش غربی موصل اظهار داشت: طبق برآوردها حدود 80 درصد اهالی بخش غربی همچنان در خانه های خود مستقر هستند كه اغلب تحت اجبار گروه تروریستی داعش ناچار به ماندن شده اند.
فرمانده تیپ نهم پلیس مركزی عراق گفت: مركز بخش غربی موصل به نام 'باب الطوب' در فاصله حدود یكهزار متری از نیروهای ما قرار دارد و ساختمان استانداری كاملا پیدا است.
وی در خصوص وضعیت روحی و روانی عناصر تروریستی داعش تاكید كرد كه عناصر داعش روحیه رویارویی با نیروهای عراقی را از دست داده اند و به سرعت در حال فرار از دست نیروهای عراقی هستند و پیشروی ها در محلات 'الجوسق'، 'الطیاران' و 'دندان' بیش از حد انتظار است.
عملیات آزادسازی بخش غربی موصل با مشاركت حدود 100 هزار نیروی عراقی با دستور حیدرالعبادی نخست وزیر عراق از اوایل هفته گذشته آغاز شد.
عملیات آزاد سازی موصل 26 مهرماه به دستور حیدر العبادی نخست وزیر عراق در چندین جبهه آغاز شد.
خاورم *4*353*1770*9366
تنظیم كننده:صغری رحیمی*انتشار دهنده: مجید جعفری
۰ نفر