۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۳۸
کد خبر: 82434583
T T
۰ نفر

ریزگردها در آبادان حدود 12برابرحد مجاز

۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۳۸
کد خبر: 82434583
ریزگردها در آبادان حدود 12برابرحد مجاز

اهواز – ایرنا – رئیس روابط عمومی اداره كل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به ورود پدیده گردو غبار در بیشتر مناطق این استان از بامداد شنبه گفت: میزان ذرات معلق در هوا در صبح شنبه در آبادان یك هزار و 790 میكروگرم بر متر مكعب حدود 12برابر است.

شهریار عسكری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه شدت گردو غبار در حال افزایش است افزود: میزان ریزگردها در اهواز در این مدت یك هزار و 9، خرمشهر یك هزار و 670 و شادگان یك هزار و 121 میكروگرم بر مترمكعب است.
مدیركل هواشناسی خوزستان گفت: گرد وغباركه از صبح شنبه بار دیگر خوزستان را فرا گرفته شعاع دید را در شادگان در جنوب این استان به 400 متر كاهش داد.
كوروش بهادری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: در اوایل صبح شنبه شعاع دید در اهواز 700، خرمشهر 500 ، و آبادان و شوش 800 متر اعلام شده و پیش بینی می شود شعاع دید در اهواز به 200 تا 300 متر كاهش یابد.
وی افزود: گرد و غبار با منشا كشور عراق، تا ساعات دیگر بقیه نقاط خوزستان را دربر می گیرد و تا بعدازظهر شنبه ادامه دارد.
وی همچنین گفت: دهدز و ارتفاعات چلو در جمعه شب و بامداد شنبه شاهد بارش برف هستند و جاده مسجد سلیمان به كوهرنگ در استان چهار محال و بختیاری به دلیل بارش برف بسته است.
بر اساس اطلاعیه ستاد بحران استانداری خوزستان، مدارس و مراكز آموزشی 12 شهرستان استان روز شنبه به دلیل وقوع گردو غبار تعطیل شده است.
وقوع توفان گرد و غبار هشتم بهمن، شعاع دید را در اهواز به 50 متر كاهش داد و میزان آلودگی به 66برابر حد مجاز رسید.
این وضعیت باعث قطعی برق و آب و لغو تعدادی از پروازهای فرودگاه اهواز شد و تعطیلی مدارس و ادارات را در چندین نوبت به دنبال داشت.
3004 / 7158 / 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ، خاطره غفاری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
۰ نفر