۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۲۰
کد خبر: 82420682
T T
۰ نفر

پیشروی ارتش سوریه به سمت تدمر

۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۲۰
کد خبر: 82420682
پیشروی ارتش سوریه به سمت تدمر

تهران – ایرنا – ارتش سوریه روز سه شنبه در ادامه پیشروهای خود توانست چند پایگاه را از دست تروریست های داعش با حمایت جنگنده های روسی در غرب شهر تدمر در استان حمص آزاد كنند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری اسپوتنیك، یك منبع میدانی در ارتش سوریه گفت: یگان های ارتش چند پایگاه از جمله پایگاه راهبردی الافغان را در غرب تدمر بعد از درگیری های شدید با تروریست های داعش به كنترل خود در آوردند.
بر این اساس، عملیات پاكسازی اطراف روستاهای البیضه الشرقیه و البیضه الغربیه از مین ها و بمب های كارگذاشته توسط داعش در مسیر شمال شرق تدمر ادامه دارد.
همچنین یك فرمانده میدانی در ارتش سوریه اعلام كرد كه نیروهای سوری روستای بیره الباب و تپه استراتژیك الحواره در حومه شرقی حلب را به كنترل خود در آوردند.
این فرمانده میدانی افزود: ارتش به پیشروی های خود در حومه شهر الباب به سمت منطقه تادف ادامه می دهد و تروریست های داعش در حال فرار به سمت شرق هستند.
شهر تدمر در استان حمص كه 30 اردیبهشت ماه 94 به اشغال تروریست های داعش درآمد هشتم فروردین ماه 95 آزاد شد اما این شهر بار دیگر 21 آذرماه سالجاری به دست داعش اشغال شد.
شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه تخریب بخش هایی از شهر باستانی تدمر سوریه به وسیله گروهك تروریستی داعش را محكوم كرد.
اعضای شورای امنیت در بیانیه ای اعلام كردند كه گروه تروریستی داعش و دیگر تروریست ها با غارت و قاچاق آثار باستانی سوریه سودهای هنگفتی كسب كردند و از این درآمدها برای اعزام نیرو و تقویت توان عملیاتی خود و انجام حمله های تروریستی استفاده كردند.
سوریه بیش از 5 سال است، به دلیل حضور گروههای مسلح و تروریستی نظیر داعش و جبهه النصره كه از سوی غرب و برخی كشورهای منطقه حمایت می شوند با بحران روبه رو است.
خاورم*9364*1010
مترجم:محسن عزیزی**انتشار دهنده:حسن معظمی
۰ نفر

سرخط اخبار جهان