۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۸:۵۸
کد خبر: 82407513
T T
۰ نفر
لغو ویزای آمریكا نشانی از پوچی شعارهای حقوق بشری آن كشور است

تهران- ایرنا- نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ممنوعیت ورود مسافران هفت كشور اسلامی به آمریكا را مغایر دموكراسی دانست و گفت: این اقدام نشانه پوچ بودن شعارهای حقوق بشری این كشور است.

مسعود پزشكیان در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد لغو ویزای آمریكا برای برخی كشورهای اسلامی افزود: امروز آمریكا به ظاهر دم از دموكراسی می زند ولی هر جا به نفعش باشد از آن استفاده می كند.
وی تصریح كرد: آمریكا زمانی باید از دموكراسی سخن بگوید كه دیواری به روی مردم دیگر كشورها نكشد، آنان چه طور دم از دموكراسی می زنند و برای دیگر كشورها محدودیت ایجاد می كنند؟
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای من بسیار ناراحت كننده است كه یك كشوری در مورد مردم كشور ما بگوید كه به آنجا وارد نشوند؛ اما نباید ضعف نشان دهیم.
پزشكیان اضافه كرد: لغو ویزای آمریكا باید تلنگری برای ما باشد و بار دیگر به داشته های خودمان نگاه و آن ها را تقویت كنیم. اصلا این خود ما ایرانیان هستیم كه به آن جا نمی رویم.
وی اظهار كرد: ما ایرانیان باید خود را بالا ببریم و توانمندی هایمان را آنقدر قوی كنیم كه از هر آنچه آنان هستند بی نیاز شویم، ولی اگر در ضعف و ناتوانی بمانیم و در نیاز غرق شویم برای ما مشكل ایجاد می شود.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریكا در یك فرمان اجرایی خواستار ممانعت از ورود مسافران هفت كشور اسلامی همچون جمهوری اسلامی ایران شد.
سیام**9121**1429
خبرنگار: سمیه لاری**انتشار:محسن طاهرزاده
۰ نفر