۲۱ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۴۱
کد خبر: 82382106
T T
۰ نفر

رويدادها و تحولات تركيه در يك نگاه/ 21 دي

۲۱ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۴۱
کد خبر: 82382106
رويدادها و تحولات تركيه در يك نگاه/ 21 دي

تهران - ايرنا - منع تظاهرات و تجمع در آنكارا؛ درگيري در شهر غازي آنتپ؛ استانبول شاهد سخت ترين زمستان 30 سال اخير؛ مالزي متهم به همكاري با تركيه براي سركوب حاميان جنبش گولن؛ نامگذاري خياباني در آنكارا به نام كارلوف؛ و ابراز اميدواري اردوغان نسبت به حفظ آتش بس در سوريه؛ از خبرهاي مهم روز سه شنبه تركيه است.

** استانداري آنكارا امروز از منع برپايي هر گونه تظاهرات و تجمع اعتراضي در پايتخت تركيه به مدت يك ماه خبر داد. و اين تصميم در پي تظاهرات كم تعداد روز گذشته در مقابل مجلس ملي تركيه اتخاذ شد.
** ريزش سايه بان مسجدي واقع در منطقه آتاكوي استانبول به علت سنگيني برف بر روي آن، به هنگام برگزاري نماز ميت؛ سبب كشته و زخمي شدن تعدادي از حاضرين شد.
** رسانه هاي تركيه از درگيري مسلحانه اي بين مهاجمان مسلح و نيروهاي پليس در شهر غازي آنتپ خبر دادند. اين درگيري در مقابل ساختمان مركزي پليس در شهر غازي آنتپ در نزديكي مرز سوريه رخ داده و در جريان آن يك نفر از سه مهاجم كشته شده است.
** بارش برف و سرما كه از اواخر هفته گذشته، غرب تركيه به ويژه كلان شهر استانبول را در بر گرفته همچنان ادامه دارد و اين وضعيت به ويژه حمل و نقل هوايي و دريايي بين المللي و رفت و آمد شهري در اين شهر 16 ميليوني را مختل كرده است.
** يك روزنامه نگار تركيه، مالزي را متهم به همدستي با كشورش براي سركوب دولتي برخي شهروندان و حاميان جنبش گولن در مالزي كرد.
** دو نظامي تركيه كه از 29 نوامبر سال گذشته در منطقه الباب سوريه ناپديد شده بودند، كشته شده اند.
** شهرداري آنكارا براي گراميداشت ياد آندري كارلوف سفير ترور شده روسيه، يك خيابان را به اسم وي در اين شهر نامگذاري كرد.
** رجب طيب اردوغان رئيس جمهوري تركيه دوشنبه شب در تماس تلفني با الكسيس سپيراس نخست وزير يونان، در خصوص فرايند مذاكرات وحدت قبرس در ژنو بحث و تبادل نظر كرده و اين مذاكرات را فرصتي مهم براي دسترسي به راه حل نهايي ارزيابي كردند.
** رجب طيب اردوغان در ضيافت نهمين كنفرانس سفراي تركيه در كشورهاي خارج توسط وزارت امور خارجه اين كشور نسبت به برقراري صلح و آتش بس فراگير در سوريه با همكاري كشورهاي ديگر ابراز اميدواري كرد.
** فكري ايشيك وزير دفاع تركيه در آنكارا اعلام كرد كه سرلشكر عثمان الغانمي سرپرست وزارت دفاع و رئيس ستاد فرماندهي ارتش عراق وي را به آنكارا دعوت كرده است.
شبك **خاورم**7074** 1917**تنظيم كننده: مينا غفراني آذر**انتشار دهنده:سيد محمد باقر نوربخش
۰ نفر

سرخط اخبار جهان