۲ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۰۳
کد خبر: 82356591
T T
۰ نفر
سرمای شدید خروج تروریست ها از شهر حلب را به تاخیر انداخت

تهران - ایرنا - بعد از چند ساعت از رسیدن تروریست ها و خانواده های آنان به منطقه الراشدین در غرب حلب سرمای شدید در سوریه خروج از منطقه شرق حلب را به تاخیر انداخت.

شبكه خبری الجزیره روز پنجشنبه به نقل از اسامه ابو زید سخنگوی موسوم به ارتش آزاد این خبر را منتشر كرد.
پیشتر بیست اتوبوس شهروندان و نیروهای مسلح (تروریست ها ) را از شرق حلب به منطقه الراشدین در حومه غرب حلب و شهر ادلب منتقل كردند.
بیانیه های كمیته بین المللی صلیب سرخ از خروج نزدیك به 25 هزار تن از ساكنان حلب تا كنون خبر داد و یك مقام مسئول سازمان ملل گفت كه 750 تن از حامیان نظام سوریه مردم را از فوعه و كفریا تخلیه كرده اند.
دیده بان حقوق بشر سوریه نیز گفت كه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه اكنون با خروج آخرین گروه افراد مسلح از حلب بر این شهر مسلط شده است و و تنها یك منطقه كوچك در بخش غربی همچنان در دست مخالفان است.
در همین حال یك مقام سازمان ملل به خبرگزاری رویترز گفت كه نمی توانیم این خبر را تایید كنیم چرا كه عملیات تخلیه مناطق همچنان جریان دارد.
درهمین حال نهادهای كمك رسانی تركیه نیز تصاویری از صدها شهروند سوری ازجمله خانواده ها، زخمی ها و بیماران را نشان دادند كه از حلب راهی شهر ادلب بودند.
خبرنگار الجزیره گفت: بارش برف در دو استان ادلب و حلب در شمال سوریه منجر به كاهش شدید دما و یخبندان شده است و همین مساله مشكلات را دو چندان كرده است.
خاورم**1408**1577** انتشاردهنده: حسن حسین زاده
مترجم: اكرم كرمی
۰ نفر

سرخط اخبار جهان