۱ دی ۱۳۹۵، ۲۳:۳۷
کد خبر: 82356162
T T
۰ نفر
چهار اتوبوس حامل بيماران و زخمي هاي فوعه و كفريا وارد حلب شدند

دمشق - ايرنا - شمار ديگري از ساكنان شهرهاي فوعه و كفريا با چهار دستگاه اتوبوس و دو آمبولانس وارد حلب شدند.

به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه(سانا) اين افراد كه شامل بيماران، مجروحان و همراهان ان ها بودند چهارشنبه به گذرگاه راموسه در جنوب حلب رسيدند.
اين افراد به مركز اسكان موقت جبرين در شرق حلب كه از سوي دولت سوريه براي استقبال از ساكنان فوعه و كفريا تجهيز شده منتقل مي شوند.
همزمان با ورود اين اتوبوس ها، صده ها تروريست و خانواده هاي آن ها نيز از محله هاي شرقي حلب به سوي منطقه راشدين در جنوب غرب حلب خارج شدند.
خبرنگار سانا در حلب گزارش داد كه بزودي 20 دستگاه اتوبوس، گروه ديگري از تروريست ها و خانواده هاي آنها را از محله هاي الزبديه، المشهد، صلاح الدين و الانصاري به منطقه راشدين منتقل مي كند.
درحالي كه محله هاي شرقي حلب در حال خالي شدن از تروريست ها و خانواده هاي آن ها است ولي تاكنون حتي نخستين مرحله از توافق سه مرحله اي خروج شهروندان از فوعه و كفريا اجرا نشده است.
براساس توافق دولت سوريه و گروه هاي مسلح، در نخستين مرحله بايد هزار و 250 شهروند بيمار و زخمي از شهرهاي محاصره شده فوعه و كفريا خارج شوند.
در مرحله دوم نيز قراراست هزار و 250 و در مرحله سوم هزار و 500 شخص از اين دو شهرك به حلب منتقل شوند.
روز يكشنبه تروريست هاي النصره چند دستگاه اتوبوس كه براي خارج كردن بيماران و مجروحان شهرهاي محاصره شده فوعه و كفريا در استان ادلب اعزام شده بودند را به آتش كشيدند.
اين اقدام به درگيري ميان تروريست هاي احرارالشام و النصره در حومه منجر شد.
پس از اين حادثه، دولت سوريه چند دستگاه اتوبوس ديگر را جايگزين اتوبوس هاي منهدم شده كرد.
گروهك تروريستي سرايا التوحيد نيز روز يكشنبه با صدور بيانيه اي در واكنش به توافق ارتش سوريه و گروهك احرار الشام براي خروج غيرنظاميان از فوعه و كفريا را خائنانه خوانده و تاكيد كرد كه غير نظاميان اين دو شهرك در صورت خروج هدف قرار خواهند گرفت.
توافق براي خروج تروريست ها از بخش هاي شرقي حلب پنجشنبه هفته گذشته صورت گرفت؛ اما جمعه گذشته ارتش سوريه عمليات خروج تروريست را به دليل پايبند نبودن گروه هاي مسلح به شرايط توافق متوقف كرد.
دو شهرك فوعه و كفريا در 10 كيلومتري شمال ادلب از 28 مارس 2015 (فروردين 94) و پس از سقوط شهر ادلب واقع در شمال غربي كشور سوريه (هم مرز با تركيه) به محاصره كامل تروريست ها درآمدند و از آن زمان به صورت روزانه هدف حمله خمپاره اي تروريست ها قرار مي گيرند.
شهرك ها و روستاهاي بنش، طعوم، تفتناز، رام حمدان و معره مصرين اصلي ترين محل حضور تروريست هايي هستند كه به صورت روزانه دو شهرك شيعه نشين و محاصره شده فوعه و كفريا را هدف قرار مي دهند.
كمك هاي غذايي محدود به ساكنان اين دو شهرك نيز از طريق چتر انجام مي شود و مردم در اين دوشهرك از ابتدايي ترين امكانات زندگي و درماني محروم هستند.
شهرك شيعه نشين فوعه 35 هزار و شهرك كفريا بيش از 15 هزار نفر جمعيت دارد.
6116
شبد** خبرنگار دوراهكي ** انتشار دهنده : اسماعيل جهانبخش

سرخط اخبار جهان