۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۲۳:۳۵
کد خبر: 82354707
T T
۰ نفر
گروگانگیری بیماران وزخمی های فوعه و كفریا بوسیله تروریست ها

حلب - ایرنا - تروریست ها روز سه شنبه سه اتوبوس حامل بیماران و زخمی های دو شهرك فوعه و كفریا را به دلیل پایبند نبودن به شرایط توافق ،12 ساعت متوقف كردند.

به گزارش ایرنا، بامداد سه شنبه هشت اتوبوس كه قرار بود بیماران، زخمی ها و همراهان آن ها را از شهرهای محاصره شده فوعه و كفریا به حلب منتقل كند به سوی این شهر روانه شدند.
تا دقایقی پیش هیچ كس از سرنوشت این اتوبوس ها خبری نداشت ولی سه اتوبوس ازمجموع هشت اتوبوس پس از 12 ساعت تاخیر، دقایقی پیش وارد حلب شدند.
این اتوبوس ها در مسیر كمتر از 50 كیلومتری خود توسط تروریست ها متوقف شده بود و هنوز از سرنوشت پنج اتوبوس دیگر خبری در دست نیست.
روز گذشته نیز 10 اتوبوس خارج شده از شهرهای فوعه و كفریا از سوی تروریست ها در منطقه راشدین در حومه حلب متوقف شد و در سه گروه و با تاخیر فراوان به سوی شهر حلب روانه شدند.
صبح دیروز /دوشنبه/ چهار دستگاه اتوبوس، 261 غیرنظامی را از شهرهای محاصره شده فوعه و كفریا به شهرحلب منتقل كردند.
6 اتوبوس دیگر نیز كه از این دو شهرك به سوی حلب راه افتاده بودند در منطقه راشدین در جنوب غرب حلب متوقف شده بودند كه تروریست ها آن ها را در دو گروه شامل شش دستگاه اتوبوس روانه حلب كردند.
این درحالی است كه از صبح امروز تاكنون 81 اتوبوس حامل تروریست ها و خانواده های آن ها از محله های شرقی حلب خارج شده اند.
اهالی خارج شده از فوعه و كفریا در مركز اسكان جبرین در حومه شرقی شهر حلب اسكان داده می شوند و برخی از آن ها پس از استراحت به شهرك حسیا در استان حمص منتقل می شوند.
توافق برای خروج تروریست ها از بخش های شرقی حلب پنجشنبه هفته گذشته صورت گرفت؛ اما جمعه گذشته ارتش سوریه عملیات خروج تروریست را به دلیل پایبند نبودن گروه های مسلح به شرایط توافق متوقف كرد.
تاكنون درمجموع حدود 750 نفر از دو شهرك محاصره شده فوعه و كفریا خارج شده اند.
استاندار حماه روزپنجشنبه گذشته گفت: براساس توافق انجام شده، حدود چهار هزار شهروند بیمار، زخمی و همراهان آن ها از شهرهای فوعه و كفریا خارج می شوند.
محمد الحزوری افزود: این افراد در چارچوب دو مجموعه هزار و 250 نفره و یك مجموعه هزار و 500 نفره به حلب منتقل می شوند.
خروج شهروندان بیمار و مجروح فوعه و كفریا از محاصره تاكنون بارها با سنگ اندازی تروریست ها روبه رو شده است.
دو شهرك فوعه و كفریا در 10 كیلومتری شمال ادلب از 28 مارس 2015 (فروردین 94) و پس از سقوط شهر ادلب واقع در شمال غربی كشور سوریه (هم مرز با تركیه) به محاصره كامل تروریست ها درآمدند و از آن زمان به صورت روزانه هدف حمله خمپاره ای تروریست ها قرار می گیرند.
شهرك ها و روستاهای بنش، طعوم، تفتناز، رام حمدان و معره مصرین اصلی ترین محل حضور تروریست هایی هستند كه به صورت روزانه دو شهرك شیعه نشین و محاصره شده فوعه و كفریا را هدف قرار می دهند.
كمك های غذایی محدود به ساكنان این دو شهرك نیز از طریق چتر انجام می شود و مردم در این دوشهرك از ابتدایی ترین امكانات زندگی و درمانی محروم هستند.
شهرك شیعه نشین فوعه 35 هزار و شهرك كفریا بیش از 15 هزار نفر جمعیت دارد.
6116 / 1064

سرخط اخبار جهان