۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۲:۱۰
کد خبر: 82350187
T T
۰ نفر
روزنامه حريت ديلي نيوز تركيه : جان كري و سيا از آنكارا عذرخواهي كردند

تهران-ايرنا- روزنامه تركيه اي حريت ديلي نيوز گزارش داد : «جان كري» وزير خارجه اوباما و آژانس اطلاعات مركزي آمريكا 'سيا' به خاطر طرح اين ادعا كه تركيه در سال 2014 از گروه تروريستي داعش نفت خريد، از آنكارا عذرخواهي كردند.

به گزارش ايرنا به نقل از تارنماي روزنامه تركيه اي «حريت ديلي نيوز»، يكي از مقامات وزارت خارجه تركيه در آن زمان به اين روزنامه تركيه اي خبر داد كه جان كري در سال 2014 در حاشيه يكي از نشست هاي شوراي امنيت سازمان ملل در ديدار خود با « مولود چاوش اوغلو» وزير خارجه تركيه گفته بود كه اطلاعاتي در دست دارد كه نشان مي دهد تركيه از گروه تروريستي «داعش» نفت خريداري كرده است.
چاوش اوغلو نيز در آن زمان اين ادعا را رد كرد و به كري گفته بود كه برخي از كشورهاي عربي به دليل اختلاف با تركيه بر سر مسئله مصر چنين ادعاهايي را مطرح كرده اند. وزير خارجه تركيه در آن زمان، گفته كري را «اتهامي بسيار جدي» توصيف كرده بود.
تارنماي اين روزنامه تركيه اي به نقل از مقام مذكور در وزارت خارجه اين كشور افزود: «آنكارا پس از طرح اين اتهام از سوي كري، خواستار ارائه مداركي در اين خصوص شد و بعد از ديدارهاي متعدد با كري، چاوش اوغلو اسناد دريافتي را به مقامات اطلاعاتي تركيه تحويل داد. پس از تحقيقات مقامات تركيه اي معلوم شد كه يك شركت توليد آسفالت متعلق به شهرداري شهر «كيليس» در جنوب مركزي تركيه كه نزديك مركز سوريه قرار دارد، چنين هماهنگي هايي را انجام داده است.»
اين تارنماي تركيه اي در اين باره اضافه كرد: «پس از ارائه اين اطلاعات به كري و «سيا»، وزير خارجه آمريكا عذرخواهي كرد و «سيا» نيز در نامه اي رسمي به آنكارا عذرخواهي خود را اعلام كرد.»
شبك**اروپام**9330 ** 1917*مترجم: آذين صحابي**انتشار دهنده :سيد محمد باقر نوربخش

سرخط اخبار جهان