۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۰
کد خبر: 82344816
T T
۰ نفر
سی ان ان: طرفداران ترامپ خواستار تحریم فیلم جنگ ستارگان شدند

تهران – ایرنا – شبكه تلویزیونی سی ان ان درگزارشی عنوان كرد: هواداران دونالد ترامپ با بیان این مطلب كه فیلم جدید جنگ ستارگان كه قرار است به زودی اكران شود دارای پیام نهفته ضد ترامپ است، خواستار تحریم این فیلم شدند.

شبكه تلویزیونی سی ان ان روز سه شنبه گزارش داد: سری جدید فیلم جنگ ستارگان به نام ' روگ وان' (Rogue One) در آن القا می شود كه ترامپ را یك فرد 'نازی' است.
سی ان ان گزارش داد: 'كریس ویتز' (Chris Weitz) فیلم نامه نویس دوم این فیلم، ماه گذشته در توئیتی اعلام كرده بود، 'امپراطور' دراین فیلم نماینده یك 'سفید پوست خود برتر پندار' است.
این شبكه تلویزیونی افزود: 'گری ویتا' ( Gary Whitta ) فیلم نامه نویس اول این فیلم نیز دراین باره درتوئیتی نوشته بود: فردی كه مخالف گروه های چند فرهنگی است كه توسط یك زن شجاع رهبری می شوند.
سی ان ان در ادامه گزارش داد: اكنون بسیاری داستان این فیلم را كه قرار است جمعه آینده اكران شود پاسخی به انتخابات آمریكا می دانند.
این شبكه تلویزیونی گزارش داد: مخالفان این فیلم می گویند، سازندگان این فیلم میلیون ها دلار صرف بازنویسی داستان این فیلم كرده اند تا در آن ترامپ بعنوان یك فرد نازی برای ببینندگان القا شودو خواستار تحریم این فیلم هستند.
بنابراین گزارش مسئولان 'والت دیزنی' كه سازنده این فیلم هستند با رد این اتهام گفته ا ند كه فیلم جدید جنگ ستارگان و هیچ یك از فیلم های قبلی آن القا كننده هیچ پیام سیاسی نیست.
یك كارشناس دراین زمینه و با اشاره به اینكه فیلم نامه چنین فیلم هایی حدود یك سال قبل و یا بیشتر نوشته می شوند افزود: هرچند سری فیلم های جنگ ستارگان فاقد پیام سیاسی است اما از دهه هفتاد كه این فیلم اكران شده، سازندگان آن برخی از صحنه های فیلم را از آلمان نازی الگو برداری كرده و سراسر این فیلم به نوعی القای نمادهای آلمان نازی است.
طبق این گزارش فیلم جدید جنگ ستارگان كه با هزینه 200 میلیون دلار ساخته شده ، قرار است جمعه آینده در آمریكا اكران شود.
اروپام **1302**
مترجم: بهروز وفاداری ** انتشار دهنده: مریم شفیعی

سرخط اخبار فرهنگ