۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۰۸
کد خبر: 82315757
T T
۰ نفر
برگزاری مراسم عزاداری و راهپیمایی پرشور اربعین حسینی(ع)در قلب لندن

لندن – ایرنا- مراسم عزاداری و راهپیمایی پرشور اربعین حسینی (ع) روز یكشنبه با حضور هزاران تن از شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مركز لندن پایتخت انگلیس برگزار شد.

به گزارش ایرنا، عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از ملیت های مختلف بعد از ظهر امروز (یكشنبه ) پس از تجمع و برگزاری نماز جماعت در میدان 'ماربل آرچ' در قلب لندن، در خیابان های مجاور 'هاید پارك' لندن، راهپیمایی كردند.
در سی وششمین مراسم سوگواری و راهپیمایی اربعین حسینی (ع ) در شهر لندن، شیعیان كشورهای مختلف از جمله ایران، عراق ، سوریه ، لبنان ، افغانستان و بحرین شركت داشتند.
در جریان تجمع سوگواران حسینی در میدان 'ماربل آرچ '، سخنرانان درباره اهداف قیام ابا عبدالله الحسین (ع) و نیز ابعاد مختلف این حركت عظیم سخن گفتند.
هیات های عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در حالی كه لباس سیاه به تن كرده بودند و پرچم های سبز و سیاه و علم و كتل های سنتی مزین به نام امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را با خود حمل می كردند، در قلب پایتخت انگلیس ندای الله اكبر، یاحسین، یا ابوالفضل، یا شهید وهیهات من الذّله سردادند.
در آیین عزاداری امام حسین علیه السلام در لندن، عزاداران حسینی دست نوشته هایی علیه گروه تروریستی داعش حمل می كردند.
سوگواران همچنین پارچه نوشته‌هایی را حمل می‌كردند كه بر روی آن نوشته شده بود: 'آری به عدالت، نه به ظلم' ، 'حسین الگوی همه در هر سنی است'، 'مسلمانان متحد علیه تروریسم'،
در مراسم عزاداری اربعین امام حسین(ع) درلندن، به یاد پیام آور كربلا حضرت زینب سلام الله علیها هزاران زن شیعه از كشورهای مختلف جلودار این مراسم بودند.
عزاداری اربعین حسین در انگلیس، به عنوان بزرگترین گردهمایی اسلامی سالانه در اروپا محسوب می‌شود.
مراسم سوگواری اربعین حسینی (ع) شنبه شب گذشته با حضور گسترده هموطنان ایرانی و دیگر شیعیان مقیم لندن در مركز اسلامی انگلیس برگزار شد.
عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت ( ع ) از ملیت های مختلف در این مراسم معنوی در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب باوفای آن حضرت اشك ماتم ریختند و با نوحه سرایی یكی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به سینه زنی و عزاداری پرداختند.
مركز اسلامی انگلیس یكشنبه شب نیز شاهد برگزاری مراسم سوگواری اربعین حسینی ( ع) است.
اروپام**4**1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی.

سرخط اخبار جهان