۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۴
کد خبر: 82256895
T T
۰ نفر

هشدار اسنودن: از یاهو استفاده نكنید

۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۴
کد خبر: 82256895
هشدار اسنودن: از یاهو استفاده نكنید

مسكو - ایرنا - ادوارد اسنودن كارمند سابق سازمان اطلاعات مركزی آمریكا (سیا) اعلام كرد: كاربران فضای مجازی از شبكه یاهو استفاده نكنند و با توجه به وجود جاسوسی مسلم، حساب های خود را در این سامانه اینترنتی از بین ببرند.

به گزارش ایرنا، اسنودن كه از سه سال پیش به روسیه به پناهنده شده است، روز چهارشنبه در یادداشت توئیتری خود به وجود همكاری سامانه اینترنتی یاهو با سازمان های اطلاعاتی آمریكا و جاسوسی از مشتركان خود اشاره كرد.
بنا به اعلام خبرگزاری ایتارتاس، اسنودن نوشت: اگر از یاهو استفاده می كنید، این واقعیت مسلم را بدانید كه تمامی اطلاعات شما كپی برداری می شود. این سامانه از داده های مشتركان خود كاملا غیرقانونی بهره می گیرد و با توجه به این واقعیت همین اكنون حساب كاربری خود را در یاهو ازبین ببرید.
خبرگزاری رویترز نیز به تازگی اعلام كرده كه یاهو سال 2015 از خواسته سازمان های اطلاعاتی آمریكا پیروی كرده و برنامه پشتیبانی رایانه ای را برای بازبینی تمام پیام های الكترونی بكار برده است.
اسنودن كه در تاسیسات فوق سری امنیتی در هاوایی كار می كرد، سال 2013 بپس از فرار به هنگ كنگ، هزاران مدرك طبقه بندی شده اداره امنیت ملی آمریكا مبنی بر جاسوسی گسترده از مردم این كشور و سران كشورهای مختلف حتی متحدان غربی واشنگتن را در اختیار رسانه ها قرار داد.
وی پس از ابطال گذرنامه اش وارد روسیه شد و با كسب پناهندگی موقت در این كشور بسر می برد.
اروپام* 391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

سرخط اخبار جهان