۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۷:۲۳
کد خبر: 82059334
T T
۰ نفر

ايروان، باكو را به نقض آتش بس در قره باغ متهم كرد

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۷:۲۳
کد خبر: 82059334
ايروان، باكو را به نقض آتش بس در قره باغ متهم كرد

تهران-ايرنا- ادوارد نعلبنديان وزير امور خارجه ارمنستان اعلام كرد كه آذربايجان به نقض آتش بس در منطقه مورد مناقشه قره باغ ادامه مي دهد و در حال تدارك حمله نظامي جديد به اين منطقه است.

به گزارش دفتر مطبوعاتي وزارت امور خارجه ارمنستان، نعلبنديان در ديدار با تيمو سوئيني همتاي فنلاندي خود در هلسينكي گفت: آذربايجان به رغم دعوت جامعه بين المللي براي بازگشت به توافقات امضا شده در سال هاي 1995-1994، به تداركات نظامي در امتداد خط تماس ادامه مي دهد و تسليحات سنگين جديدي به اين منطقه مي فرستد.
وزير امور خارجه فنلاند نيز گفت كه فنلاند از تلاش هاي گروه مينسك سازمان امنيت و همكاري اروپا براي حل مشكل قره باغ به طور كامل حمايت مي كند و معتقد است راه سياسي و مذاكرات تنها راه حل اين بحران است.
كارگروه موسوم به گروه مينسك در سال 1992 ميلادي توسط سازمان امنيت و همكاري اروپا براي حل مشكل قره باغ تاسيس شده است. ايگور پوپوف از روسيه، جيمز واليك از آمريكا و پير آندريو از فرانسه رياست مشترك اين گروه را بر عهده دارند.
قره باغ كوهستاني يك جمهوري خودمختار واقع در جنوب غربي جمهوري آذربايجان با اكثريت ارمني است. اين منطقه سال ها است كه محل مناقشه بين ارمنستان و آذربايجان است. براي برقراري صلح و ثبات پايدار و مطمئن در منطقه قره باغ كوهستاني كوشش‌هاي متعددي به عمل آمده و طرح‌هاي صلح مختلفي ارائه گرديده كه تاكنون هيچ ‌يك از آنها به نتيجه مورد انتظار نرسيده و وضعيت حاكم بر اين منطقه همچنان نه جنگ و نه صلح است.
شبس**9241**1565
۰ نفر

سرخط اخبار جهان