۷ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۲۰
کد خبر: 81663312
T T
۰ نفر
پیام وزیر امور اقتصادی ودارایی ایران تسلیم همتای اماراتی وی شد

ابوظبی – ایرنا - پیام علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی ودارایی كشورمان روز یكشنبه به سلطان بن سعید المنصوری وزیر اقتصاد امارات متحده عربی تسلیم شد.

به گزارش ایرنا، در این پیام كه توسط محمدرضا فیاض سفیر كشورمان در امارات تسلیم سلطان بن سعید المنصوری گردید، طیب نیا از وی برای دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی تقویت و توسعه روابط بازرگانی و اقتصادی دو كشور، دعوت كرده است.

سفیر كشورمان و وزیر اقتصاد امارات در این دیدار راه های توسعه همكاری های اقتصادی دو كشور در جهت منافع مشترك دوجانبه را بررسی كردند.

وزیر اقتصاد امارات در این دیدار با ابراز خشنودی از سطح كنونی روابط دوجانبه اقتصادی، بر ضرورت توسعه بیش از پیش روابط دو كشور تاكید كرد.

المنصوری گفت: جمهوری اسلامی ایران یك شریك تجاری مهم امارات در منطقه بوده و همواره در ردیف اول مبادلات تجاری امارات با دیگر كشورهای جهان قرار دارد.

وزیر اقتصاد امارات، برگزاری منظم كمیسیون مشترك دو كشور را فرصت بسیار مناسبی برای تقویت روند جاری روابط و همچنین موجب طراحی و برنامه ریزی برای توسعه همكاری ها و مناسبات دو كشور دانست.

فیاض نیز در این دیدار سفرهای دوجانبه مسئولان جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی را زمینه ساز تقویت و توسعه همه جانبه روابط دو كشور به ویژه در بخش های تجاری و اقتصادی توصیف كرد.

وی با تاكید بر اهمیت سفر وزیر اقتصاد امارات در راس یك هیات اقتصادی و تجاری به جمهوری اسلامی ایران گفت: این سفر می تواند نقش موثری در تقویت روابط دو كشور داشته باشد.

سفیر كشورمان و وزیر اقتصاد امارات در این نشست همچنین فعال كردن بخش های خصوصی در سرمایه گذاری های مشترك دوجانبه را زمینه سازی تقویت همكاری های اقتصادی و تجاری عنوان كردند.

خاورم**2140**1486**1565
۰ نفر