۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶
کد خبر: 81662501
T T
۰ نفر

دستگيري دو شكارچي متخلف در يزد

۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶
کد خبر: 81662501
دستگيري دو شكارچي متخلف در يزد

يزد - ايرنا - رييس اداره حفاظت محيط زيست تفت گفت: دو شكارچي متخلف طي چند روز اخير در دهستان نصر آباد اين شهرستان دستگير شدند.

محمدرضا خواجه روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: دستگيري اين متخلفان با همكاري همياران طبيعت و از طريق تعقيب و گريز شكارچيان انجام شد.

وي ادامه داد: از اين متخلفان لاشه سه راس كل وحشي، يك قبضه سلاح شكاري، تعدادي فشنگ، يك دستگاه دوربين چشمي، كوله پشتي و ديگر لوازم شكار كشف و ضبط شد.

رييس اداره حفاظت محيط زيست تفت بيان كرد: همچنين تعدادي ديگر از شكارچيان متخلف كه از محل متواري شده بودند، تحت پيگرد قانوني قرار گرفته اند.

وي افزود: در مجموع امسال 6 شكارچي متخلف در حين يا بعد از شكار دستگير شده اند كه بيشتر آنان به شكار كل و بز در زيستگاه اين گونه ها اقدام مي كردند.

خواجه، همياري و همكاري مردم و همياران را در شناسايي و دستگيري شكارچيان و حفظ حيات وحش ضروري خواند و گفت: با توجه به حضور زياد شكارچيان و دستگيري آنها در چند ماهه اخير در منطقه شكار ممنوع از مردم و همياران درخواست مي كنيم همكاري بيشتر براي حفظ محيط زيست و حيات وحش داشته باشند.

وي با بيان اينكه به علت هاي مختلف حيات وحش رو به منزوي شدن و از بين رفتن است، خاطرنشان كرد: محيط زيست به تنهايي قادر به حفاظت از حيات وحش و تنوع زيستي و گونه هاي زيستي نيست بلكه مردم و دستگاههاي مسوول ديگر نيز بايد ما را در اين زمينه ياري كنند.

خواجه، از افزايش همياران محيط زيست و برگزاري همايشي براي شكارچيان در آينده نزديك خبر داد و اظهار اميدواري كرد، با برگزاري همايش و نمايش مستند از شكار حيوانات توسط شكارچيان و آسيب هايي كه به محيط زيست و حياط وحش زده مي شود، درس عبرت گرفته و دست از اين اقدام هاي تخريبي به محيط زيست بردارند.

وسعت منطقه شكار ممنوع شيركوه تفت 50 هزار هكتار با انواع حيوانات، پرندگان و پوشش گياهي و همچنين كل وسعت مراتع منطقه 438 هزار و 720 هكتار اعلام شده است.

تفت در 20 كيلومتري جنوب شهر يزد قرار دارد.

2077/6197/7547
۰ نفر