۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۳
کد خبر: 81662471
T T
۰ نفر
دستگیری كلاهبردار 700 میلیون ریالی سایت همسریابی در یزد

یزد - ایرنا - رییس پلیس فتا استان یزد از دستگیری فرد كلاهبرداری كه با عضویت در 12 سایت همسریابی و اغفال زنان و دختران 700 میلیون ریال كلاهبرداری كرده بود خبر داد.

به گزارش روز یكشنبه پایگاه خبری پلیس یزد سرهنگ حسین رضایی گفت: چندی پیش خانمی با مراجعه به پلیس فتا اعلام كرد فردی در سایت همسریابی با وی طرح دوستی ریخته و مبالغی را از وی كلاهبرداری كرده است.

وی ادامه داد: با طرح این موضوع بلافاصله هماهنگی لازم با مقامات قضائی انجام و تحقیقات فنی كارآگاهان این پلیس در راستای شناسایی متهم آغاز شد.

این مسوول ضمن اشاره به شناسایی و دستگیری متهم این پرونده افزود: با دستگیری متهم و انجام بازجویی پلیسی مشخص شد وی با عضویت در 12 سایت همسریابی و دوست یابی و با ریختن طرح دوستی با زنان و دختران و مطرح نمودن موضوع خواستگاری و وعده ازدواج از آنها كلاهبرداری كرده است.

رضایی گفت: متهم با عضویت در این سایت ها و اغفال كاربران و سپس با بدست آوردن رمز دوم كارت بانكی آنها مبلغ 700 میلیون ریال كلاهبرداری كرده است.

وی ادامه داد: متهم در بازجویی های خود به افسر پرونده گفت: با عضو شدن در سایت های همسریابی، خودم را طلافروش، فوق لیسانس هوافضا و خلبان معرفی می كردم و پس از آن با طرح دوستی و دادن وعده ازدواج ، به هر بهانه ای بود مبالغی را از آنها دریافت می كردم و حتی رمز دوم كارت بانكی بعضی از آنها را به دست آوردم و برای خودم خرید اینترنتی می كردم.

وی با بیان اینكه زنانی كه از این طریق مورد كلاهبرداری قرار گرفته اند ساكن استان های مختلف كشور هستند خاطر نشان كرد: تاكنون بیش از 11 تن از افرادی كه مورد اغفال و كلاهبرداری قرار گرفته اند شناسایی شده اند.

رییس پلیس فتا یزد ضمن بیان این مطلب كه متهم با تشكیل پرونده قضائی و دستور دادیار شعبه سه دادسرای عمومی و انقلاب استان یزد روانه زندان شده است خاطر نشان كرد: افرادی كه از این طریق مورد كلاهبرداری قرار گرفته اند به پلیس فتا استان یزد و یا پلیس فتا دیگر استان ها مراجعه و تشكیل پرونده دهند.

رضایی در پایان ضمن بیان اینكه هر آنچه در فضای مجازی منتشر می شود لزوما واقعیت خارجی ندارد تصریح كرد: برخی از سایت ها در جهت اغفال و كلاهبرداری از كاربران تشكیل شده و با توجه به اینكه هویت افرادی كه در اتاق های گفت و گو حضور دارند واقعی نیست.

وی گفت: كاربران از دادن اطلاعات شخصی و همچنین ارسال تصاویر خصوصی خود به این سایت ها خودداری كنند.

استان یزد با یك میلیون و 70 هزار نفر جمعیت در مركز جغرافیایی ایران قرار دارد .ك1

7536/ 6197/1352
۰ نفر