۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲
کد خبر: 81588084
T T
۰ نفر

شمخانی: از انتشار فكت شیت عبور كرده ایم

۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲
کد خبر: 81588084
شمخانی: از انتشار فكت شیت عبور كرده ایم

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت در حال حاضر از انتشار فكت شیت عبور كرده ایم و موضوع روز ما چگونگی برداشته شدن تحریم ها توسط شورای امنیت سازمان ملل ، دولت و كنگره امریكا و اتحادیه اروپا است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ؛ علی شمخانی در حاشیه نشستی كه به مناسبت روز ملی خلیج فارس در دانشگاه علامه طباطبایی تحت عنوان دولت، ملت و آینده مشترك برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره دستور مقام معظم رهبری برای انتشار فكت شیت اظهار داشت: دستور، مطالبه و توصیه با یكدیگر متفاوت هستند. ضمن این كه به نظر می رسد زمان هم بر این امر بی تاثیر نبوده است.

وی به عنصر زمان در این موضوع اشاره كرد و گفت: انتشار فكت شیت امروز مفید فایده نیست ضمن اینكه اولین فكت شیت را ایران پخش و بر روی سایت خبرگزاری ها منتشر كرد و بعد آمریكایی ها فكت شیت را منتشر كردند. ممكن است كسی از آن مطلع نباشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز از فكت شیت عبور كرده ایم . موضوع امروز ما رفع ابهامات فراوان در خصوص تحریم ها ، چگونگی برداشته شدن تحریم ها توسط شورای امنیت، دولت و كنگره آمریكا و اتحادیه اروپا و همچنین متوازن سازی اقدامات ما و آنها است .

شمخانی در پاسخ به سوالی پیرامون فعالیت كشتی های ایرانی در خلیج عدن گفت: به شكل طبیعی انتقال از مبدا به مقصد و بازگشت بر اساس برنامه زمان بندی صورت گرفته و هنوز هم قسمتی از ناوهای ایرانی در منطقه هستند.

وی گفت: تردد كشتی ها موضوعی نیست كه منقطع شده باشد و پس از نشاط گیری مجدد آن قسمتی كه برگشته است باز به خلیح عدن باز خواهد گشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی درباره ریختن برگه هایی توسط هواپیماهای سعودی بر روی مردم یمن كه در آن نوشته شده این حملات برای مقابله با نفوذ ایران است، گفت: این كار تكرار آموزه شكست خورده غربی ها توسط سعودی ها وعلامت كهنسالی فكری آنها دانست.

شمخانی خاطرنشان كرد: این شگردی است كه دولت های غربی در زمان جنگ سرد از آن برای ترساندن مردم استفاده می كردند. هرجا تحركات آزادی خواهانه بود این برگه ها را می ریختند و می گفتند ما برای نفوذ كمونیسم این كار را می كنیم در حالی كه تهاجم شوروی در آن حد ها نبود. اكنون هم این اقدام عربستان تكرار همان آموزه شكست خورده غربی هاست و نشان دهنده كهنسانی سیاستمداران عربستانی است.

وی در پاسخ به این سوال كه نمی خواهید پاسخ مقتضی بدهید ، گفت: هنوز زمان پاسخ مقتضی تمام نشده اما این اقدام یك شگرد شناخته شده ای است كه دولت های غربی برای ترساندن ملت ها جنگ سرد را راه اندازی كردند و می گفتند تحركات آزادی خواهی نشانه تهاجم كمونیسم و شوروی است در حالیكه تهاجم شوروی ها گسترده نبود.

دبیرشورای عالی امنیت ملی گفت: دولت سعودی این حركت را به شكل سهل انگارانه ای در پیش گرفته، توزیع این برگه های ضمن اینكه واقعیت عینی ندارد با این هدف است كه مردم یمن بترسند اما مردم یمن امروز می گویند برادران ایرانی تنها كسانی بودند كه به كمك ما آمدند و مجروحین ما را پذیرفتند.

سیام ** 2021 ** د . ت**1553
۰ نفر