۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۸:۰۹
کد خبر: 81486801
T T
۰ نفر

تارنمای شبكه مطالعات سیاستگذاری عمومی افتتاح شد

۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۸:۰۹
کد خبر: 81486801
تارنمای شبكه مطالعات سیاستگذاری عمومی افتتاح شد

تهران- ایرنا- همزمان با برگزاری جشنواره بین المللی فارابی، تارنمای «شبكه مطالعات سیاستگذاری عمومی» و «شبكه اتاق فكر استان ها» افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، تارنمای «شبكه مطالعات سیاست گذاری عمومی» كه مركز بررسی های استراتژیك ریاست جمهوری، آن را طراحی و اجرا كرده است با هدف افزایش مشاركت نخبگان كشور در سیاست گذاری عمومی و ارتقای سطح گفت وگو اجتماعی برای افزایش كارآمدی و كیفیت سیاست های عمومی كشور راه اندازی شده است.

این شبكه در هفت حوزه شامل محیط زیست، اقتصاد، فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و سلامت، سیاست داخلی، سیاست خارجی، علم، فناوری و نو آوری، فعالیت كرده و انواع متون سیاستی را در این حوزه ها منتشر می كند.

بخشی از این تارنما به انتشار متون تولید شده توسط «شبكه اتاق فكر استان ها» اختصاص دارد.

اتاق فكر استان ها با همكاری مركز بررسی های استراتژیك و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه های مادر هر استان راه اندازی شده است.

این شبكه در پی جلب مشاركت نخبگان استان ها در گفت وگوی ملی و استانی برای بررسی مسایل و ارایه راه حل هاست.

پیش از این رییس جمهوری در چندین سخنرانی از نخبگان كشور خواسته بود تا وارد گفت وگو و بررسی درباره مسایل كشور شده و راه حل های مناسب را ارایه كنند.

راه اندازی هر دو شبكه در راستای فراهم كردن زمینه ای برای عملی شدن این خواسته رییس جمهوری و افزایش تعامل جامعه، دانشگاه و دولت صورت گرفته و با آدرس npps.ir قابل دسترس است.

سیام**1429