۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۲۵
کد خبر: 81098438
T T
۰ نفر
صادرات كالا از مرزهای پرویزخان و خسروی از سرگرفته شد

قصرشیرین - ایرنا - سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: صادرات كالا از مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی به عراق از سه شنبه پنجم فروردین پس از پنج روز تعطیلی از سرگرفته شد.

'یاور محمدی' در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرزهای خسروی و پرویزخان با توجه به تعطیلات نوروز از 29 اسفند امسال تا پایان روز دوشنبه چهارم فروردین تعطیل بود.

وی گفت: از صبح امروز تجار و پیله وران برای فعالیت اقتصادی و بازرگانی و صادرات كالا به مرزهای خسروی و پرویزخان مراجعه، و روند صادرات كالا به كشور عراق و اقلیم كردستان عراق را از سرگرفتند و شاهد مبادلات تجاری در این مرزها بودیم.

وی اظهار كرد: تردد مسافران و گردشگران به اقلیم كردستان عراق در تعطیلات نوروز همه روزه انجام می شود و این تعطیلی فقط برای محموله های صادراتی اعمال شده بود.

روزانه بیش از 800 دستگاه كامیون حامل كالای صادراتی از مرز بین المللی پرویزخان و بیش از 300 دستگاه كامیون نیز از مرز خسروی روانه كشور عراق می شود.

قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با بیش از 25 هزار نفر جمعیت دارای 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق است و در دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی این شهرستان روزانه بیش از یك هزار دستگاه كامیون و تریلر حامل بار تردد می كنند.ك/3

1234/567/640
۰ نفر