تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۱
اعضای کمیسیون های مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/21 سیاسی.آخرین و کامل ترین .نتایج رای گیری پنجمین اجلاس رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان که روزهای سه شنبه و چهارشنبه (20 و 21 اسفندماه ) در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، علاوه بر اخباری که به تناوب به اطلاع رسانه ها رسیده است، چندین رای گیری و انتخابات داخلی نیز داشت.
به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، نتایج این رای گیری ها به شرح زیر است: 1- انتخاب رییس: آیات هاشمی رفسنجانی و محمد یزدی نامزد ریاست بودند که پس از رای گیری از مجموع 79 عضو خبرگان حاضر در جلسه، آیت ا... هاشمی رفسنجانی با 51 رای به عنوان رییس انتخاب شد. آیت ا... یزدی نیز 26 رای آورد و 2 رای به خاطر عدم ثبت در برگه های مخصوص باطل اعلام شد.
2- انتخاب نواب رییس: آیات محمد یزدی، هاشمی شاهرودی و نمازی نامزد انتخاب نواب اول و دوم ریاست بودند که پس از رای گیری از مجموع 79 عضو خبرگان حاضر در جلسه، آیت الله هاشمی شاهرودی با 64 رای به عنوان نایب رییس اول و آیت الله محمد یزدی با 56 رای به عنوان نایب رییس دوم انتخاب شدند.
3- انتخاب منشی ها: حجج اسلام والمسلمین دری نجف آبادی، سیداحمد خاتمی و رییسی جلسه حجت الاسلام والمسلمین دری نجف ابادی با 56 رای و حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی با 49 رای به عنوان دو منشی خبرگان رای آوردند.
4- انتخاب کارپردازها: حجج اسلام والمسلمین رییسی، صادق لاریجانی و دکتر روحانی نامزد انتخاب به عنوان کارپردازی مجلس خبرگان رهبری بودند که پس از رای گیری از مجموع 74 عضو حاضر در جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رییسی با 44 رای و حجت الاسلام والمسلمین صادق لاریجانی با 42 رای به عنوان دو کارپرداز مجلس خبرگان انتخاب شدند.
5- انتخاب اعضای کمیسیون تحقیق: برای انتخاب اعضای کمیسیون تحقیق از مجموع 73 عضو حاضر در جلسه رای گیری شد که آیات و حجج اسلام آقایان هاشمی شاهرودی، یزدی، جنتی، نمازی، حائری شیرازی، مقتدایی، بوشهری، موحدی کرمانی، رییسی، خزعلی و جزایری به عنوان اعضای اصلی و آقایان شبستری، نعیم آبادی، ممدوحیو خاتمی به عنوان اعضای علی البدل این کمیسیون انتخاب شدند.
انتخاب اعضای کمیسیون اصل 108 قانون اساسی: برای انتخاب اعضای اصلی و علی البدل این کمیسیون از مجموع 73 عضو حاضر در جلسه رای گیری شد که آیات و حجج اسلام والمسلمین آقایان بهشتی، بوشهری، قمی، لاریجانی، کازرونی، سلیمانی، شفیعی، رییسی، کعبی، رازینی و بهرامی به عنوان اعضای اصلی و آقایان نمازی، احمدی، محمدی و عبداللهی به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.
7- انتخاب اعضای کمیسیون بررسی راه های پاسداری و حراست از ولایت فقیه: برای انتخاب اعضای اصلی و علی البدل گرگانی، مهدوی، ممدوحی، کازرونی، سیدمجتبی طاهری و نمازی به عنوان اعضای اصلی و آقایان رازینی و واعظی به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.
سیام/ 1965 شماره 154 ساعت 19:10 تمام