یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: انتقال آب از خلیج فارس به یزد بزرگترین پروژه آبی کشور است که با اعتبار ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، " مهران فاطمی " روز جمعه در سومین روز از هفته دولت در جمع نمازگزاران نماز جمعه شهر یزد افزود: اعتبار اجرای طرح معادل ۱۵۰ سال بودجه استان یزد است .

وی با اینکه اجرای طرح آبرسانی به یزد با حمایت شخص رییس جمهوری انجام شد ادامه داد: طول مسیر انتقال آب به یزد ۷۵۰ کیلومتر است و خط لوله گذاری بخشی از آن انجام شده و ادامه دارد.

این مسئول بیان کرد: اقدام بزرگ دیگر دولت سیزدهم در یزد موضوع نهضت ملی مسکن است که در حال انجام است و در این استان خانه‌ها به صورت حیاط دار و ویلایی است.

فاطمی بیان کرد: زمینی که الان دولت به مردم می دهد ۲۰۰ متر و حدود ۲ میلیارد تومان ارزش دارد که باید مردم در آماده سازی همراهی کنند.

وی گفت: دولت برای کمک به جوانان در ساخت مسکن، تسهیلات ساخت منزل را افزایش داده و به ۵۵۰ میلیون تومان رسانده که در ۲۰ سال تقسیط می‌شود.

استاندار یزد اظهار کرد: در استان یزد بر اساس آمار بعد از هفت الی هشت سال بیکاری در یزد تک رقمی شد و الان هفت درصد است.

فاطمی در خصوص تورم در استان یزد اظهار کرد: در نحوه محاسبه تورم باید موضوع دقیق بررسی و بر اساس آمار ارائه شود چون یزد یک استان مهاجرپذیر است.