ارومیه - ایرنا - سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حکمی سردار سرتیپ ۲ پاسدار «محمدحسین رجبی» را به‌عنوان فرمانده جدید سپاه شهدای استان آذربایجان‌غربی منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین معارفه فرمانده جدید سپاه شهدا استان آذربایجان‌غربی روز دوشنبه با حضور سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان کشوری و استانی در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه در حال برگزاری‌ است.

«سردار محمدحسین رجبی»، از دی‌ماه سال ۸۹ تا ۲۲ آبان سال ۹۸ فرماندهی قرارگاه استانی شهید شهرامفر و سپاه بیت‌المقدس استان کردستان را برعهده داشت و پس از آن تاکنون به عنوان مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه مشغول به خدمت بود.

پیش از این سردار «حبیب شهسواری» به عنوان فرمانده سپاه شهدا بود که از ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۶ در این جایگاه منصوب شد و بعد از بیش از ۴٠ سال خدمت به افتخار بازنشستگی نائل آمده است.

وی سوابقی همچون جانشین و معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه حمزه سیداشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه، جانشین و معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدا استان آذربایجان‌غربی را در کارنامه دارد و آخرین جایگاه خدمتی خود نیز در جایگاه فرماندهی این رده سپاه استانی حضور داشت.

همچنین در این آیین سردار علی اکبر پورجمشیدیان به عنوان فرمانده جدید قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) معرفی و جانشین سردار محمدتقی اوصانلو فرمانده پیشین این قرارگاه شد.

سردار اوصانلو ۱۳ سال فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) را برعهده داشت.

سردار پورجمشیدیان هم علاوه بر فرماندهی سپاه عاشورای تبریز، معاونت‌های هماهنگ کننده، عملیات و تربیت و آموزش نیروی زمینی سپاه پاسداران را بر عهده داشت.

در این آیین همچنین سردار اسمعلی خلیل زاده در فرماندهی قرارگاه استانی شهید بروجردی جایگزین سردار علی اصغر ملکانی شد.