اهواز - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کارون گفت: پرونده ۲ بیمارستان اهواز به دلیل تخلیه پسماند عفونی در حوزه استحفاظی کارون، به مراجع قضایی ارجاع شده است.

عباس ظاهری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: فعالان محیط زیست در یک هفته گذشته در ۲ نوبت گزارش‌هایی از تخلیه پسماند عفونی و بیمارستانی در زیر پل ششم اهواز ارایه دادند که در بازدید انجام شده، صحت این گزارش‌ها تایید و مستندات لازم جمع‌آوری شد.
وی افزود: این پسماندهای عفونی که بر اساس ظواهر بی‌خطرسازی نشده بودند در کیسه‌های سیاه رنگ ریخته شده و سعی کرده بودند با آتش زدن آثار جرم را نیز پاک کنند اما بقایای آن در محل کاملا قابل مشاهده بود.
ظاهری اضافه کرد: مستنداتی از بیمارستان بقایی و مرکز دیالیز جندی شاپور (وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اهواز)، جمع‌آوری و به مرجع قضایی ارایه کردیم و شکایتی علیه متولی این بیمارستان‌ها به دلیل نبود مدیریت پسماندهای عفونی و تهدید علیه بهداشت عمومی مطرح کردیم.
وی همچنین گفت: این پسماندها توسط پیمانکاران جمع‌آوری می‌شود اما به دلیل اینکه روی خودروها سیستم GPS نصب نشده امکان کنترل آنها وجود ندارد، در حالیکه متولیان امر باید نظارت جدی‌تری بر مساله داشته باشند.
ظاهریان با اشاره به ظهور پدیده زباله‌فروشی، افزود: به تازگی با مشکل زباله‌فروشی روبه رو هستیم و مواردی از تخلف کامیون‌های جمع‌آوری زباله که اقدام به فروش زباله‌ها کرده بودند، مشاهده کردیم که به مراجع قضایی معرفی شدند.
بر اساس این گزارش، پرتال اطلاع رسانی دادگستری خوزستان نیز از ورود دادستان شهرستان کارون به موضوع تخلیه پسماندهای عفونی خبر داده و اعلام کرده است: در پی کشف چند محموله پسماندهای عفونی خطرناک و ابراز نارضایتی شهروندان شهرستان کارون و انعکاس این موضوع در فضای مجازی، پرونده‌ای در این دادسرا تشکیل شده است.
به گفته امیری دادستان کارون، از بدو اطلاع از موضوع، مستندات لازم توسط مدیر محیط زیست و مرجع انتظامی این شهرستان، جمع آوری شده است و خاطیان در روزهای آینده به این دادسرا احضار خواهند شد.
شهرستان کارون، در جنوب اهواز قرار دارد و در سال ۱۳۹۱ از اهواز جدا شد. پل فولاد مرز ۲ شهرستان اهواز و کارون است.