ساری- ایرنا- فرمانده سپاه مازندران گفت : همزمان با ایام الله دهه فجر ۹۰ طرح محرومیت‌زدایی با سرمایه‌گذاری هشت میلیارد تومانی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا ، سردار سیاوش مسلمی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، پل سازی ، ایجاده جاده های بین مزارع کشاورزی ، مسجد سازی ، آب رسانی و لایروبی رودخانه ها و ایجاد دیواره سازی حریم رودخانه ها را از جمله طرح های محرومیت زدایی عنوان کرد و افزود: افتتاح ۲۲خانه محروم و ۳۱ زیارتگاه یادمان شهدا هم از دیگر طرح های محرومیت زدایی دهه فجر استان است.

وی با بیان این که ۲۸ طرح عمرانی محرومیت زدایی نیز در مازندران در طول دهه فجر کلنگ زنی می شود، ادامه داد: همزمان با هه فجر ۵۵ طرح محرومیت زدایی اشتغالزایی نیز از جمله صندوق های قرض الحسنه محلات استان با سرمایه گذاری سه میلیاردو ۳۱۵میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با توضیح این که همزمان با دهه فجر ۵۱ هزارو ۹۲۳ بسته معیشتی  و کارت هدیه پیروزی انقلاب اسلامی به ارزش ۲۰ میلیارد ۸۵ میلیون تومان بین افراد شناسایی شده توزیع می شود، گفت : در مجموع در سه بخش افتتاح و کلنگ زنی طرح های عمرانی محرومیت زدایی و کمک های مومنانه بیش از  ۳۰ میلیارد و  ۵۶۵ میلیون تومان در استان هزینه می شود. 

وی با بیان این که همسو با کمک مومنانه ای که خیرین در استان انجام می دهند، ۴۵هزار بسته معیشتی نیز از سوی سازمان بسیج مستضعفان کشور برای استان ارسال می شود، افزود : این بسته ها نیز طی دهه فجر بین اقشار مختلف شناسایی شده توزیع خواهد شد.

سردار مسلمی با اشاره به این که همزمان با دهه فجر امسال حدود ۱۲ هزار برنامه در قالب ۶۱ عنوان در استان اجرا خواهد شد ، توضیح داد: ۸۸ نمایشگاه از دستاوردهای انقلاب و یکهزارو ۱۸۸ نشست بصیرتی انقلاب و دستاوردهای آن از جمله این برنامه ها است.

وی برگزاری رژه موتورسواران به سمت مزار شهدا در شهرهای مازندران ، رزمایش فضای مجازی انقلاب اسلامی تحت عنوان ثامن ۱۸ ، روشنگری تخصصی اقناعی در حوزه اقشار بسیج محلات ، جشن انقلاب در همه مهد کودک و مساجد محلات را از دیگر برنامه های دهه فجر سپاه کربلا مازندران برشمرد.