تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲

تهران - ايرنا - دبير دوازدهمين جشنواره فيلم كوتاه دانشجويي نهال از برگزاري بزرگداشت مرحوم علي حاتمي در مراسم افتتاحيه اين جشنواره و با حضور ليلا حاتمي خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار سينمايي ايرنا، شاهين دانشفر در نشست اعلام جزئيات جشنواره فيلم كوتاه دانشجويي نهال گفت: 4 خرداد و در مراسم افتتاحيه جشنواره كه در ايوان شمس برگزار خواهد شد، بزرگداشت مرحوم علي حاتمي را خواهيم داشت.

وي افزود: البته دوست داشتيم در اين مراسم علاوه بر ليلا حاتمي در خدمت همسر مرحوم حاتمي هم باشيم كه متاسفانه در زمان برگزاري جشنوار ايشان در خارج از كشور هستند.

دبير دوازدهمين جشنواره فيلم كوتاه دانشجويي نهال با اشاره به اينكه اختتاميه جشنواره نيز روز 11 خرداد و در ايوان شمس خواهد بود، گفت: امسال علاوه بر تهران همزمان در چهار استان و در دانشگاه‌هاي شيراز، گيلان، كرمان و قزوين نيز فيلم‌ها نمايش داده خواهد شد.

دانشفر اظهار داشت: در تهران سالن فارابي دانشكده هنر به عنوان كاخ جشنواره انتخاب شده است و همچنين فيلم‌ها در خانه سينما و خانه هنرمندان نيز به نمايش در خواهد آمد.

وي با بيان اينكه بعد از اعلام فراخوان 120 فيلم و 70 پوستر به دبيرخانه جشنواره رسيده است، افزود: از بين فيلم ها 13 اثر در بخش مسابقه داستاني، 6 فيلم در بخش تجربي، 7 اثر در بخش انيميشن و 7 اثر در بخش مستند به مرحله نهايي راه‌ يافته‌اند.

دبير دوازدهمين جشنواره فيلم كوتاه دانشجويي نهال ادامه داد: همچنين 41 فيلم نيز در بخش خارج از مسابقه به نمايش در خواهد آمد.

وي جشنواره نهال را محلي براي ديدن و شنيده شدن آثار دانشجويان عنوان كرد و افزود: بودجه اندك جشنواره اجازه فعاليت بيشتر و بين‌المللي را به ما نداد اما اميدواريم با حمايت‌هاي بيشتر و بهتري كه از تنها جشنواره دانشجويي در كشور مي‌شود بيشتر بتوانيم تاثير گذار عمل كنيم.

دانشفر با اشاره به اينكه درخواست‌هاي حضور فيلم‌هاي كوتاه دانشگاهي در خارج از كشور را داشته‌ايم، ابراز اميدواري كرد جشنواره نهال سيزده به صورت بين‌المللي برگزار شود.

در ادامه اين نشست امين مختاري مدير روابط عمومي جشنواره نيز به برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي همزمان با برگزاري جشنواره اشاره كرد و گفت: فرهاد توحيدي بخش فيلم نامه نويسي را در روز 5 خرداد، احمد الستي بخش فيلم تجربي را روز 6خرداد در دو جلسه صبح و عصر، محمد آلادپوش بخش شناخت لنزها را در روز 7 خرداد و از ساعت 14 تا 17 برگزار خواهند كرد.

وي ادامه داد: همچنين امير اثباتي تدريس بخش طراحي صحنه را روز 8 خرداد، شهرام مكري بخش روش هاي شخصي فيلمسازي را 9 خرداد ماه و مهرداد اسكويي بخش روش‌هاي شخصي فيلمسازي را روز دهم خرداد از ساعت 14 تا 17 تدريس خواهند كرد.

مختاري خاطرنشان كرد: كارگاه هاي مهرداد اسكويي و شهرام مكري با همكاري انجمن سينماي جوانان برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا، در پايان اين نشست از پوستر دوازدهمين جشنواره فيلم كوتاه دانشجويي نهال رونمايي شد.

دوازدهمين جشنواره فيلم كوتاه دانشجويي نهال از 4 تا 11 خرداد ماه امسال برگزار خواهد شد.

فراهنگ**9246**1569