گرگان - ایرنا - فرمانده جدید سپاه نینوا گلستان، صبح شنبه در آیینی با حضور جانشین فرمانده كل سپاه در امور استان ها و بسیج و رییس سازمان بسیج مستضعفین كشور، در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهرستان گرگان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، براساس حكم فرمانده كل سپاه، سرهنگ 'رحمت اله صادقی' به عنوان فرمانده جدید سپاه نینوا گلستان منصوب و از زحمات سردار سرتیپ دوم پاسدار 'محمدحسین بابایی' تقدیر شده است.

فرمانده پیشین سپاه نینوا گلستان در این آیین گفت: اگر در طول پنج سال فعالیت در استان گلستان، توفیقاتی به دست آمده، این موفقیت ها مرهون مدیریت خوب بسیجیان و پاسداران استان بوده است.

سردار 'محمد حسین بابایی' درخصوص برخی توفیق ها ، افزود: در این مدت، معاونت عملیات، بسیج سازندگی، اطلاعات، بسیج، علمی و پژوهشی، طلاب، تبلیغ و تربیت بسیج حائز رتبه های برتر كشوری شده اند.

وی همچنین اظهار كرد: بسیج محور وحدت اقوام و مذاهب گلستان است و امروز در سراسر استان اعم از شهر و روستا، بسیجیان در هر مذهبی فعالیت دارند.

فرمانده جدید سپاه نینوا گلستان نیز در سخنانی گفت: برای حفاظت ازدستاوردهای انقلاب، امام راحل به طور كامل نظام اسلامی را در كتاب ولایت فقیه تبیین كرده اند.

سرهنگ 'رحمت اله صادقی' یادآور شد: امام این كتاب را در سال 48 - 1347 تالیف كردند و انقلاب و اثرات عمیق آن را در جهان تشخیص دادند.

وی تصریح كرد: امروز سپاه استان وظیفه جزئی ندارد، بلكه ظرفیت سپاه به واسطه ساختار دقیق در همه حوزه های دفاعی است.

به گفته سرهنگ صادقی، این مجموعه با قوانین اصل 151 و 155 كامل شده كه این بخش اشاره دارد دولت موظف به همكاری برای ایجاد آمادگی همه جانبه است و سپاه بسترساز این وظیفه می باشد.

سرهنگ صادقی پیش از این جانشین فرمانده سپاه كربلای مازندران بوده و همچنین سابقه یك دوره خدمت در گلستان را به عنوان جانشین سپاه نینوا در پرونده دارد.

همچنین سردار بابایی در حكمی به عنوان فرمانده سپاه كربلای مازندران معرفی شده است.

7467/602