۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۳۷
کد خبر: 82982693
T T
۰ نفر
بزرگترين حوضچه بتن پليمري يكپارچه دنيا در زنجان ساخته شد

زنجان - ايرنا - نخستين و بزرگترين حوضچه بتن پليمري يكپارچه جهان با ظرفيت 400 تن به همت يك شركت فناور زنجاني ساخته شد.

به گزارش ايرنا، مديرعامل شركت كاردانان شايسته زنجان روز پنجشنبه در مراسم بهره برداري و ارسال اين حوضچه گفت: پيش از اين حوضچه هاي به اين اندازه ساخته شده است اما هيچ كدام همانند اين سازه يكپارچه نبود.
محمد رضا محمدي يكپارچگي را يكي از مهمترين آيتم ها براي حوضچه هاي اسيد و ليچينگ در صنايع معدني به ويژه حوزه مس خواند و مقاومت اين سازه ايراني را 9 برابر سازه هاي بتني با عيار 400 اعلام كرد.
وي تاكيد كرد: اين سازه ضد اسيد، ضد سايش و مقاوم در برابر حريق است و به آساني تمام دغدغه صنايع معدني ناشي از نشت اسيد از مخزن ليچينگ را برطرف مي كند.
محمدي ادامه داد: طراحي اين حوضچه از دي سال گذشته آغاز شده است با آنكه اين شركت از سال 78 فعاليت دارد.
مديرعامل شركت كادانان شايسته هزينه صرف شده براي ساخت اين حوضچه را هفت ميليارد ريال برشمرد و مجموعه نيروي هاي فعال در اين شركت را 42 نفر خواند.
وي اضافه كرد: فناوري ساخت اين سازه فقط در اختيار اين شركت قرار دارد و ساير شركت هاي مطرح در جهان هنوز توان ساخت سازه يكپارچه را ندارند.
رئيس پارك علم و فناوري استان زنجان هم در ادامه فناوري به كار رفته در اين حوضچه را يكي از نيازهاي مهم صنايع معدني برشمرد و گفت: پيش از اين حوضچه هاي مختلف صنايع معدني به خصوص در حوزه مس، از شيلي خريداري و از راه آبي سازه به هم پيوسته به ايران منتقل مي شد.
داوود مرادخاني اظهار داشت: يكپارچه نبودن حوضچه ها خسارت هاي بسياري به صنايع معدني وارد مي كرد و نشت اسيد و ليچينگ زيان بار بود.
وي تاكيد كرد: فناوري به كار رفته در سازه شركت كاردانان شايسته اين مشكل صنايع معدني را برطرف ساخته و از سوي ديگر هزينه خريد و حمل و نقل تا ايران را حذف كرده است.
شركت كاردانان شايسته از شركت هاي مستقر در پارك علم و فناوري است كه كارگاه توليدي آن در شهرك صنعتي شماره يك زنجان قرار دارد.
3001/8068