رئیس بسیج رسانه یزد:

نظارت بر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بیشتر شود

یزد - ایرنا - رئیس بسیج رسانه استان یزد گفت: متولیان امر باید نسبت به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که ارزش‌های دینی و انقلابی را با تولید و انعکاس برخی مطالب بی‌اساس و بدون سند زیرسئوال می‌برند، بیشتر نظارت کنند.

سید جواد امامی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هیچ‌کس با اطلاع رسانی و بهره‌گیری درست، علمی و دقیق از علم روز مخالف نیست، افزود: زیر سئوال بردن مقدسات، ارزش‌ها، ایجاد شک و شبهه در راستای اهداف دشمنان قطعاً پذیرفته نیست.
وی ادامه داد: مسئولانی که کارشان نظارت و بررسی وضعیت فضای مجازی و فعالیت شبکه‌های اجتماعی است باید در این خصوص مهم که موضوع فراگیر و با اهمیتی است، حساسیت جدی‌تری داشته باشند.
رئیس بسیج رسانه یزد خاطرنشان کرد: بی‌توجهی و بی‌تفاوتی به نقش فضای مجازی و شبکه‌های فراگیر اجتماعی باقدرتی که دارند موجب تضعیف ارزش‌ها و حرکت در مسیر اهداف دشمنان نظام و انقلاب است .
این فعال رسانه تصریح کرد: باید تمام فعالیت‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همانند فعالیت‌ هایی که برای صدور مجوز در بخش‌های دیگر صورت می‌گیرد در این‌ ارتباط هم اعمال شود.
وی تصریح کرد: اگر فعالیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در چارچوب مقررات روشن و قانونمند باشد، قطعاً از بسیاری آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جلوگیری می‌شود.
رئیس بسیج رسانه یزد در ادامه به اهمیت تربیت خبرنگاران و برگزاری دوره‌های آموزشی به‌ خصوص تخصصی به‌عنوان یک ضرورت برای رسانه‌های استان اشاره کرد و پیگیری برای حل آن را با همکاری بخش‌های مختلف مورد تأکید قرار دارد.
امامی به اهمیت هم گرایی بین رسانه‌های گروهی مختلف فارغ از جناح‌گرایی و تنها با تکیه‌بر اصول مشترک برای ارتقای فعالیت‌ها در این بخش را مورد تأکید قرارداد و آمادگی این مجموعه را برای کمک اعلام کرد.
رئیس بسیج رسانه یزد یکی از نیازهای مهم رسانه‌ای استان را برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری با حضور استادان برجسته و تربیت نیروی انسانی مجرب برای کمک به انعکاس اخبار و تولید محتوا ذکر کرد.
امامی به بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و از رسانه‌های گروهی خواست برای تبیین ابعاد این موضوع اقدام کنند و بر آمادگی بسیج رسانه برای تحقق آن تأکید کرد.
بسیج رسانه استان یزد فعالیت خود را از سال 1391 آغاز کرده و هم‌اکنون 400 فعال رسانه‌ای در هفت کانون عضو این تشکل هستند.
از تشکل‌های مختلف رسانه‌ای استان می‌توان به خانه مطبوعات و تشکل انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری اشاره کرد.
استان یزد یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 2047/

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال