۱۷ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۵۹
کد خبر: 82376291
T T
۰ نفر
سرلشگر رضایی: مردم ایلام به ویژه عشایر در دفاع مقدس نقش محوری داشتند

ایلام - ایرنا - فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی گفت: مردم ایلام به ویژه عشایر غیور و مرزدار این استان در برخی عملیات های نظامی دوران دفاع مقدس كه در حوزه این استان انجام شد، نقش محوری و اساسی داشتند.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشگر محسن رضایی روز جمعه در آیین گرامیداشت فتح میمك و عملیات ضربت ذوالفقار در منطقه عمومی میمك استان ایلام اظهار كرد: در دفاع مقدس اقشار مختلف مردم به ویژه عشایر به صورت خودجوش وارد عرصه كارزار و دفاع از كشور شدند.
وی افزود: در سایه همكاری مردم و نیروهای نظامی، در نبردهای نابرابر به لحاظ تجهیزات نظامی در عملیات های تاثیرگذاری چون كربلای یك، عاشورا، ذوالفقار، محرم، نصر 3 و والفجر 2 كه در جعرافیای سرزمینی استان ایلام انجام شد به پیروزی و موفقیت دست یافتیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران اسلامی در سایه تجارب حاصل از جنگ تحمیلی هم اكنون در كشورهای عراق و سوریه در حال مشاوره نظامی و كمك به مردم و ارتش این كشورها برای دفع فتنه و آشوب داعش، تكفیری ها و گروهك های تروریستی است.
سردار رضایی تاكید كرد: ایران عزیز در طول 300 سال گذشته شاهد بروز 25 جنگ سنگین و مهم بود كه در همه این جنگ ها علاوه بر شكست در برابر دشمنان، بخش هایی از سرزمین خود همچون سمرقند، بخارا و نخجوان را از دست داد.
وی یادآور شد: در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ایران اسلامی با وجود نداشتن تجهیزات نظامی و حامی بین المللی تنها به لطف خدا و غیرت رزمندگان، نیروهای مسلح و مردم در این جنگ سربلند و پیروز شد و حتی یك وجب از خاك ایران عزیز در تصرف دشمن باقی نماند.
به گفته وی، به بركت رشادت های مردم و رزمندگان در زمان جنگ تحمیلی، اكنون همه كشورهای دنیا به اقتدار و عظمت ایران اسلامی در عرصه های بین المللی اذعان دارند و بر توان و جایگاه ایران معترف هستند.
وی گفت: در زمان جنگ، صدام چشم طمع به تصرف 2 منطقه راهبردی اروند رود و میمك در كشورمان را داشت كه با رشادت های مردم و قوای نظامی موفق به تصرف این مناطق نشد ضمن اینكه در عملیات فتح میمك حضور عشایر ایل خزل از استان ایلام در پیروزی های بدست آمده بسیار چشمگیر بود.
سردار رضایی اضافه كرد: ایران اسلامی امروز در ساخت موشك هایی با برد 2 هزار كیلومتر و ساخت انواع تانك و تجهیزات نظامی به خودكفایی رسیده و این بیانگر توانمندی و استعداد جوانان این مرز و بوم در عرصه های دفاعی و نظامی است.
وی یادآور شد: با وجود رشد نظامی و دفاعی كشور، ایران اسلامی هنوز در حوزه اقتصاد دارای مشكل است و تنها راه برون رفت كشور از این وضعیت ورود مردم به جبهه تولید و اقتصاد است و برای دستیابی به رشد اقتصادی، اقتصادی پویا و رفع مشكل بیكاری جوانان باید مردم وارد عرصه های صنعتی، كشاورزی و اقتصادی شوند.
فرمانده سپاه پاسداران در زمان جنگ تحمیلی اظهار كرد: در برهه كنونی اقتدار و دستیابی به پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب در عرصه های بین المللی و جهانی و در حوزه های مختلف نظامی، اقتصادی، سیاسی با حضور و مشاركت مردم امكانپذیر است چون لازمه عدالت و آزادی، رفع تضاد و دیپلماسی در دنیای امروز در سایه كسب اقتدار میسر است.
به گزارش ایرنا، آیین بزرگداشت فتح میمك روز جمعه 17 دی با حضور مسئولان ارشد كشوری و استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی، رزمندگان دوران دفاع مقدس و جمع زیادی از مردم در منطقه عمومی میمك برگزار شد.
منطقه استراتژیك میمك در 20 شهریور سال 59 به تصرف عراق درآمد و در 19 دی ماه همان سال با همكاری جمعی از مردم و عشایر ایل خزل و ارتش جمهوری اسلامی از تصرف و اشغال دشمن خارج شد.
خبرنگار: حسن كهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9002

سرخط اخبار استان‌ها