۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۰۳
کد خبر: 83183779
T T
۰ نفر
82 میلیارد ریال برای بهره برداری ازمعدن مس حسن آباد هزینه شد

شهرری- ایرنا- بخشدار حسن آباد ری گفت: 82 میلیارد ریال برای راه اندازی بزرگترین معدن مس استان تهران هزینه شد و این طرح در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

فیض الله امامی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: معدن مس حاجی آباد با 13 كیلومتر مربع در 25 كیلومتری فرودگاه امام خمینی(ره)، جاده قدیم تهران به قم واقع شده است و با بهره برداری از این معدن روزانه 2 هزار تن ماده معدنی برداشت می شود.
وی تصریح كرد: این میزان از هزینه برای مطالعه اكتشاف اولیه، باطله برداری، حفر چاه دستی عمیق و تهیه نقشه های زمین شناسی و ماهواره ای هزینه شده است.
بخشدار حسن آباد افزود: عملیات اجرایی این طرح توسط سرمایه گذار بخش خصوصی از سال 1386 آغاز و در این مدت روند تكمیل كارخانه با سرعت خوبی پیش رفته است و با بهره برداری از این طرح برای ٣٥ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود.
وی عنوان كرد: این سرمایه گذار به دنبال احداث كارخانه ای در سه فاز در كنار معدن است كه مواد اولیه را فرآوری و كاتد مس تولید كند.
امامی یادآور شد: در صورت تكمیل فاز اول این كارخانه برای 2 هزار نفر و تكمیل فاز سه برای 6 هزار نفر اشتغالزایی خواهد شد و انقلاب بزرگی برای اشتغال جوانان جنوب پایتخت صورت می گیرد.
بخش حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری متشكل از 37 روستا و با 70 هزار نفر جمعیت در 30 كیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم قرار دارد.
1970/6003