۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۸:۳۹
کد خبر: 82605558
T T
۰ نفر
بانوي قزويني به ركوردي جديد در پرواز با پاراگلايدر دست يافت

قزوين-ايرنا- رئيس كميته ورزش هاي هوايي استان قزوين گفت: فاطمه نوري خلبان قزويني با ثبت ركورد 109 كيلومتر پرواز با پاراگلايدر به عنوان دومين بانوي ايراني موفق شد بيش از 100 كيلومتر را به وسيله پاراگلايدر پرواز نمايد.

سيد صفاءالدين هاشميان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در جريان پرواز‌هاي تمريني مسافت، فاطمه نوري پر‌افتخارترين ورزشكار هوايي استان قزوين توانست مسافت 109 كيلومتر را به وسيله پاراگلايدر از مبدا سايت پروازي گردنه ‌رخ واقع در استان چهارمحال ‌و ‌بختياري در زمان پنج ساعت و 21 دقيقه تا مقصد روستاي داران واقع در استان اصفهان پرواز كند.
وي افزود: نوري پيش از اين توانسته بود مسافت 73 كيلومتر را در ارتفاع بالاي 6 هزار متر از سطح درياي‌آزاد تجربه كند و با اين ركورد جديد وي بعد از فاطمه افتخاري خلبان اصفهاني، دومين بانوي ايراني است كه موفق شده بيش از 100 كيلومتر را به وسيله پاراگلايدر پرواز كند.
رئيس كميته ورزش‌هاي هوايي استان قزوين تصريح كرد: در طول اين پرواز چهار خلبان ديگر بانوي خلبان قزويني را همراهي مي‌كردند و از كيلومتر 75 به بعد به دليل افت ارتفاع ساير خلبانان، وي به تنهايي به مسير پروازي ادامه داد و موفق به ثبت ركورد 109 كيلومتر شد.
وي در پايان با اشاره به اينكه وسيله پروازي پاراگلايدر در طول پرواز هيچگونه نيروي پيشرانه‌اي ندارد،افزود: پاراگلايدر ساده‌ترين وسيله پروازي است كه بشر به وسيله آن موفق به پرواز شده است و بدون هيچگونه نيروي پيشرانه‌اي مي‌تواند با دانش و مهارت خلبان و با استفاده از هواي گرم ناشي از تابش نور خورشيد ارتفاع بگيرد و به مسافت‌هاي طولاني دست پيدا كند.
6101*3013
خبرنگار: هادي درزي رامندي**انتشار دهنده: رضا اولادي

سرخط اخبار استان‌ها