۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۵۸
کد خبر: 83295269
T T
۰ نفر

مشاوره پلیس: دوست ناباب عامل اصلی اعتیاد است

۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۵۸
کد خبر: 83295269
مشاوره پلیس: دوست ناباب عامل اصلی اعتیاد است

بیرجند - ایرنا - افراد در دوران نوجوانی و جوانی به دنبال حضور در گروه دوستان‌اند به طوری كه پس از مدتی وقتی حسن و خوبی دوستان را می‌بینند به دوستان خود وابسته می‌شوند و مهمترین عامل معتاد شدن افراد دوستان ناباب هستند.

به گزارش روز یكشنبه پایگاه خبری پلیس به نقل از مركز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی وابستگی افراد به دوستان باعث می‌شود از خانواده خود دور شوند و حتی از دوستان خود دفاع كنند و گاهی این دوستان نیز از این شرایط استفاده كرده و فرد را به سمت و سوی موادی كه خود مصرف می‌كنند كشانده و به اعتیاد دچار می‌كنند.
معمولا افراد معتاد به دنبال افرادی هستند كه با آنها دوست شوند، دور هم جمع شوند و آنها را به سوی مواد مخدر بكشانند، این افراد دوست دارند افراد جدیدی را به مصرف مواد معتاد كنند و ابتدا مواد مجانی به دوست خود تعارف می‌كنند و پس از معتاد شدنشان با اخاذی از آنها در قبال گرفتن مواد جدید به آنها پول می‌دهند و این گونه برخی افراد مواد فروش، كسب درآمد می‌كنند.
بنابر این گزارش از آن‌ جایی كه این مواد فروش‌ها و كارتل‌های مواد برای افزایش سود و فروش مواد خود نیاز به حضور افراد معتاد دارند به دنبال افزایش افراد معتاد و گرایش جوانان به مواد مخدر هستند كه گاهی یك فرد معتاد می تواند 15 نفر را در سال به مصرف مواد مخدر تحریك كرده و در آن غرق كند.
در حال حاضر افرادی كه به مواد مخدر روی می‌آورند ممكن است 6 ماه تا یك سال طول دورانی باشد كه از مواد مخدر به عنوان سرگرمی استفاده كنند و پس از آن مصرف دائمی خود را ادامه می دهند. مراكز ترك اعتیاد مختلفی وجود دارد كه برای ترك اعتیاد افراد ایجاد شده است اما كارایی آنها نمی‌تواند به گونه‌ای باشد كه افراد را از مصرف مواد مخدر به طور كامل منصرف كند.
هشدار پلیس می افزاید: تعداد بسیاری از مصرف كنندگان مواد مخدر نمی توانند به صورت دائم از مواد مخدر دوری كنند و آن را كنار بگذارند؛ به عبارتی از هر 100 نفر بیش از 95 نفر به مصرف دوباره مواد مخدر پس از گذراندن دوران درمان در مراكز درمانی ترك اعتیاد روی می‌آورند كه بایستی خانواده و والدین مراقب بیشتری از فرزندانشان كرده و بر دوست یابی جوانان و نوجوانان نظارت بیشتری داشته باشند.
3028

سرخط اخبار استان‌ها