۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۱۶
کد خبر: 82635417
T T
۰ نفر
خطیب جمعه بیرجند: شهید حججی جوان تراز انقلاب اسلامی است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: شهید 'محسن حججی' از شهدای مدافع حرم، جوان تراز انقلاب اسلامی است و جوانان باید از این شهید بزرگوار الگوگیری كنند.

حجت الاسلام 'محسن مشرفی' در خطبه های نمازجمعه بیرجند كه در مصلی المهدی (عج) برگزار شد افزود: این سرباز رشید و پاسدار غیور اسلام به شكل سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به شهادت رسید.
وی اظهار كرد: مسئولان فرهنگی كشور برنامه هایی برای معرفی شخصیت شهید حججی و امثال این بزرگان به مردم و جوانان تهیه كنند و از برگزاری جلسات بی محتوا و بی ارزش كه وقت جوانان را تلف می كند، بپرهیزند.
شهید مدافع حرم محسن حججی 25 ساله اهل نجف آباد اصفهان، عضو لشكر زرهی هشت نجف اشرف بود كه اعضای گروهك تروریستی داعش در سوریه پس از به اسارت درآوردن وی، سر از پیكر پاكش جدا كردند.
وی همچنین با اشاره به مناسبت های هفته جاری گفت: امروز مصادف با 25 ذی القعده و روز 'دحوالارض' است كه در این روز امام رضا (ع) به تعدادی از اصحابش فرمود، روزه بگیرید چون من هم روزه هستم.
خطیب جمعه بیرجند اظهار كرد: امام رضا (ع) در توصیف روز دحوالارض فرمودند كه در این روز رحمت الهی منتشر شده و زمین برای سكونت، زندگی و بندگی بندگان خدا پهن و گسترده شده است.
وی 28 مرداد سال 1332 و كودتای ایالات متحده آمریكا علیه ایران برای بازگرداندن شاه به كشور را از مناسبت های هفته ذكر كرد و افزود: در آن زمان حركت آیت الله كاشانی و دكتر مصدق با توطئه آمریكا و انگلیس شكست خورد و دولت مصدق سرنگون شد.
وی اظهار كرد: 31 مرداد روز صنعت دفاعی است، به فرموده قرآن كریم باید در مقابل دشمن امكانات و تجهیزات آماده كنیم و امروز ایران اسلامی در حوزه دفاعی از اقتدار برخوردار است.
حجت الاسلام مشرفی، یكم ذی الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را كه در تقویم روز ازدواج نامگذاری شده است را گرامی داشت و گفت: همه مردم و مسئولان به ازدواج جوانان توجه و احساس مسئولیت كنند.
وی اضافه كرد: شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت از مناسبت های دیگر هفته است و این دو بزرگوار اسوه كار انقلابی، ولایی و جهادی بودند.
امام جمعه موقت بیرجند افزود: اگر این روز را به دولتمردان تبریك می گوییم از آنها انتظار داریم خلق و خوی این 2 شهید در صحنه جامعه دیده شود.
وی گفت: مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حكم ریاست جمهوری پرداختن به مشكل مردم، تعامل گسترده با دنیا و ایستادگی با قدرت و صلابت در برابر هر سلطه گری را به دولت توصیه كردند.
وی به حكم مقام معظم رهبری در تشكیل دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز اشاره كرد و افزود: برای اعضای فقید این مجمع طلب رحمت الهی و برای اعضای جدید آرزوی موفقیت در انجام وظیفه خواهانیم.
مشرفی ادامه داد: امروز بزرگ ترین جنایت ها به مردم مظلوم یمن می شود و گوش مسلمانان، فریاد «یا للمسلمین» این مردم مظلوم را نمی شنود.
وی یادآور شد: كودك، زن و مرد یمن مظلومانه به شهادت می رسند و به فرموده پیامبر(ص) اگر مسلمانی به امور دیگر مسلمان ها توجهی نكند، مسلمان نیست.
وی تصریح كرد: عالمان جهان اسلام، حوزه های علمیه، دانشگاه الازهر مصر و مفتی های مسلمان چرا مقابل این جنایت های آل سعود لعین خاموش هستند؟
امام جمعه موقت بیرجند گفت: سعودی ها علاوه بر بمباران موشكی به شكل های مختلف مثل شیوع وبا بین مردم یمن، آنها را به شهادت می رسانند و امروز هر مسلمان برای حمایت از این مردم مظلوم باید از همه توان خود استفاده كند.
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان كرد: هدف دین مبین اسلام كرامت بخشی به انسان است و آزادگی به تمام معنا با بندگی خداوند محقق می شود.
وی افزود: فرهنگ غنی اسلام همیشه به روز است و برای همه روزهای بشر تا روز قیامت برنامه جامع و كامل دارد.
حجت الاسلام مشرفی گفت: انسان باید از صمیم قلب از خداوند تشكر كند و با زبان خود شكر خداوند كرده و در عمل در مسیر اسلام قدم بگذارد.
وی تصریح كرد: انسان نباید در دوران زندگی گرفتار روزمرگی شده و روز و شب خود را بدون هدف بگذراند بلكه باید نسبت به نعمت اسلام كه خداوند به او داده، شكرگزار باشد و در عمل مسیری كه اسلام نشان داده را بپیماید.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
كانال اطلاع رسانی: http://telegram.me/irnabirjand
7559*3028* خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر* انتشار- رسول محمدحسنی*