۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۴۰
کد خبر: 83230206
T T
۰ نفر

یك مجتمع تجاری در قوچان آتش گرفت

۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۴۰
کد خبر: 83230206
یك مجتمع تجاری در قوچان آتش گرفت

مشهد- ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهر قوچان گفت: آتش سوزی شب گذشته در یكی از مجتمعهای تجاری شهر قوچان به هشت واحد صنفی در این مجتمع آسیب رساند.

حسنعلی ولی ‌زاده صبح امروز در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت 21 و 30 دقیقه شب گذشته یكی از شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی تماس گرفت و وقوع آتش سوزی در مجتمع تجاری زیتون شهر قوچان را اعلام كرد كه بلافاصله دو خودروی آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند و ظرف سه دقیقه به محل آتش سوزی رسیدند.
وی ادامه داد: آتش سوزی ابتدا از یك مغازه لوازم آرایشی آغاز شده بود و از اظهارات مردمی چنین بر می آمد كه پرتاب ترقه توسط چند جوان به داخل مغازه منجر به آتش سوزی شده است اما علت بروز حریق در دست بررسی است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر قوچان گفت: متاسفانه صاحب این واحد صنفی در ابتدای آتش سوزی با آتش نشانی تماس نگرفته و خود تلاش كرده كه آتش را خاموش كند كه با توجه به وجود مواد آتشزا در این مغازه، حریق بیشتر شده است.
ولی زاده افزود: یك مؤسسه مالی و اعتباری در مجاورت این مجتمع تجاری قرار دارد كه دارای سقفی شیروانی است كه ماموران از ابتدای حضور خود در محل با خنك نگه داشتن این ساختمان اجازه سرایت آتش به آنجا را ندادند و خوشبختانه هیچ آسیبی به این موسسه وارد نشد.
وی ادامه داد:20 نیروی آتش نشان حاضر در صحنه سرانجام در ساعت 12 شب به طور كامل حریق را مهار و محل را تحویل ماموران نیروی انتظامی دادند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر قوچان گفت: در این حادثه هیچ فردی آسیب ندید اما خسارت مالی به چند واحد صنفی وارد شد.
ولی زاده تاكید كرد: مردم در هنگام آتش سوزی باید صحنه را برای خاموش كردن آتش و انجام درست ماموریت آتش نشانان خلوت كنند اما متاسفانه در حادثه شب گذشته ازدحام مردم مشكلاتی را برای آتش نشانان در حین ماموریت ایجاد كرده بود.
شهرستان قوچان واقع در 137 كیلومتری مشهد دارای 180 هزار نفر جمعیت است كه نزدیك به 102 هزار نفر آن در شهر قوچان ساكن هستند.
1922/7501

سرخط اخبار استان‌ها