۱۶ دی ۱۳۹۷، ۸:۲۲
کد خبر: 83159930
T T
۰ نفر

حريم راه آهن در شهرهاي خراسان محصور است

۱۶ دی ۱۳۹۷، ۸:۲۲
کد خبر: 83159930
حريم راه آهن در شهرهاي خراسان محصور است

مشهد- ايرنا- مديركل راه آهن خراسان گفت: تمام حريم خطوط راه آهن در شهرهاي زيرپوشش اين اداره كل با ديواركشي و ايجاد زيرگذر محصور و ايمن سازي شده است.

محمدهادي ضيايي مهر روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بيشترين عبور قطار در مناطق شهري منطقه راه آهن خراسان مربوط به ورودي شهر مشهد و ورودي و خروجي شهر نيشابور مي باشد كه حريم ريل در اين مناطق ايمن سازي و ديواركشي شده است.
وي ادامه داد: در برخي روستاهايي كه در حاشيه ريل راه آهن قرار دارند و احتمال تردد در آنها وجود دارد نيز با ديواركشي يا ساخت زيرگذر از حريم ريل حفاظت شده است.
مديركل راه آهن خراسان حريم اصلي راه آهن را 17 متر از محور(آكس) ريل راه آهن به طرفين ذكر و بيان كرد: هرگونه ساخت و ساز و تصرف در اين محدوده بر اساس قانون ممنوع است و پس از 17 متر نيز به فاصله 30 متر فقط ساخت و ساز و تصرف براي بهره برداري تاسيسات نظير لوله آب و گاز و امثال آن با دريافت مجوز از راه آهن مجاز مي باشد.
وي ساخت واحدهاي مسكوني در حريم سوم به ميزان 70 متر را نيز مشروط به هماهنگي و اطلاع راه آهن اعلام و بيان كرد: اغلب تا حريم 117 متري ريل محدوديتهايي براي ساخت و ساز وجود دارد اما اداره كل راه آهن در اين زمينه با شهروندان با تعامل برخورد مي كند.
ضيايي مهر همچنين گفت: هم اكنون تمام ايستگاهها و خطوط ريلي راه آهن خراسان در محدوده زيرپوشش اين اداره كل به سامانه كنترل اتوماتيك قطار(ATC) مجهز شده است.
از مجموع 10 هزار كيلومتر شبكه ريلي كشور هزار و 400 كيلومتر و معادل 14 درصد در خراسان رضوي قرار دارد. تراكم ريل در اين استان نيز نسبت به مساحت آن دو برابر ميانگين كشوري است. سالانه 42 درصد قطارهاي مسافربري كشور به مشهد رفت و آمد مي كنند.
3221/6053

سرخط اخبار استان‌ها