۱۲ دی ۱۳۹۷، ۹:۴۱
کد خبر: 83155953
T T
۰ نفر
همايش توسعه و امنيت شهرستانهاي مرزي خراسان رضوي برگزار شد

مشهد- ايرنا- همايش توسعه و امنيت شهرستانهاي مرزي خراسان رضوي روز چهارشنبه با حضور اعضاي شوراي تامين و فرماندهان مرزباني اين استان در مشهد برگزار شد.

مديركل دفتر امور امنيتي و انتظامي استانداري خراسان رضوي در اين همايش گفت: در مجموعه استانداري مولفه هاي مختلف در بخشهاي امنيتي، قضايي و انتظامي خراسان رضوي احصا شده اند.
محمدحسين صالحي 'شرايط امنيتي كشورهاي همسايه به ويژه افغانستان واثرات آن بر مرزهاي كشور، وجود 250 هزار اتباع مجاز و 70 هزار تبعه غيرمجاز در خراسان رضوي، وجود سلاح و مهمات غيرمجاز، گروههاي تندرو، تهديدات تروريستي و حاشيه نشيني' را به عنوان مهمترين مولفه هاي امنيتي اين استان برشمرد.
وي ادامه داد: براي ارتقاء امنيت در مرزهاي خراسان رضوي بايد برنامه ويژه داشته باشيم كه تهيه و تدوين آن در دستور كار است و در جلسات كارشناسي روز مولفه هاي امنيتي كار مي شود.
مديركل دفتر امور امنيتي و انتظامي استانداري خراسان رضوي گفت: همايش امروز نيز با دو محور امنيت و توسعه در مرزها برگزار شده است. جايي كه توسعه نباشد به ويژه در مناطق مرزي امنيت به خطر مي افتد و هر كجا كه امنيت نيز نباشد، توسعه با مشكل مواجه مي شود.
خراسان رضوي 530 كيلومتر با جمهوري تركمنستان و 302 كيلومتر با افغانستان مرز مشترك دارد.
7505/1858

سرخط اخبار استان‌ها