۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶
کد خبر: 83114056
T T
۰ نفر
3،5 میلیارد ریال برای بیابان زدایی در داورزن هزینه شد

سبزوار- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری داورزن گفت: ظرف یك ماه اخیر سه میلیارد و 500 میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی برای احیای 28 هكتار از كانونهای فرسایش بادی این شهرستان هزینه شد.

حسن قلعه نویی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در چارچوب اجرای عملیات بیابان زدایی در منطقه بفره شهرستان داورزن تاكنون هفت هزار نهال آتریپلكس با هدف حفظ پوشش گیاهی و ممانعت از حركت ریزگردها در این منطقه كشت شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال طرح بیابان زدایی برای جلوگیری از افزایش بیابانها و كانون فرسایش بادی در سطح 75 هكتار از عرصه های منابع طبیعی داورزن اجرا شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری داورزن گفت: حدود 116 هزار هكتار از عرصه منابع طبیعی این شهرستان در معرض فرسایش بادی است كه 50 هزار هكتار آن در كانون بحران بادی قرار دارد.
وی افزود: همچنین از سالهای گذشته 'طرح بادغوث' در سطح هزار هكتار اجرا و درختان تاغ در گونه ‌های مختلف با بذرپاشی، نهالكاری مستقیم، پرورش و ‌نهالكاری با استفاده از انحراف و پخش سیلابها كاشته شده اند.
150 هزار هكتار از مساحت 243 هزار هكتاری داورزن عرصه منابع طبیعی است. مركز این شهرستان در فاصله 310 كیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858

سرخط اخبار استان‌ها