۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۶
کد خبر: 83049504
T T
۰ نفر

16 هكتار حريم رودخانه هاي سبزوار رفع تصرف شد

۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۶
کد خبر: 83049504
16 هكتار حريم رودخانه هاي سبزوار رفع تصرف شد

سبزوار- ايرنا- مدير امور آب ناحيه سبزوار گفت: از ابتداي سالجاري تاكنون 16 هكتار از محدوده حريم و بستر رودخانه هاي اين شهرستان به منظور پيشگيري از خسارت سيل رفع تصرف شده است.

محمد ثابتي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بيشترين رفع تصرف از بستر رودخانه هاي ششتمد، برازق و بسك شهرستان سبزوار و بخشهايي در شهرستان داورزن صورت گرفته است.
وي اظهار داشت: امسال بر مبناي برنامه بايد 25 هكتار اراضي حريم و بستر رودخانه ها آزادسازي سبزوار شود كه تاكنون 65 درصد آن رفع محقق شده است.
او طول رودخانه هاي زيرپوشش امور آب ناحيه سبزوار را هزار كيلومتر با حريم سه هزار و 500 هكتار ذكر و بيان كرد: از سالهاي گذشته تاكنون دو هزار و 500 پرونده براي رفع تصرف اراضي در حريم رودخانه ها تشكيل شده كه 96 مورد آن مربوط به امسال بود.
وي افزود: يكي از برنامه هاي مهم شركت آب منطقه اي با هماهنگي دادگستري و نيروي انتظامي رفع تصرف از بستر رودخانه ها و برخورد با متخلفاني است كه در حاشيه و بستر رودخانه اقدام به ساخت ويلا و خانه باغ مي كنند.
امور آب ناحيه سبزوار شش دشت سبزوار، نيگجه، جوين، عطائيه، سنگرد و داورزن را زير پوشش دارد. سبزوار در فاصله 230 كيلومتري غرب مشهد واقع است.
8145/7495/1858

سرخط اخبار استان‌ها