۴ مهر ۱۳۹۷، ۷:۵۰
کد خبر: 83044457
T T
۰ نفر
200 ميكروچيپ بر روي حيوانات باغ وحش مشهد نصب شد

مشهد- ايرنا- معاون پايش و نظارت اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي گفت: با هدف پايش و كنترل لحظه اي وضعيت سلامت گونه هاي حيات وحش در باغ وحش مشهد، نصب ميكروچيپ بر روي حيوانات اين باغ وحش به 200 مورد رسيد.

محمد عرفاني روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: روند نصب ميكروچيپ ها همچنان ادامه دارد زيرا سلامت حيوانات موجود در باغ وحش از اهميت بسيار برخوردار است.
وي اظهار داشت: روند انجام اقدامات مورد نظر در باغ وحش مشهد در مسير مطلوب درحال انجام است و همكاري خوبي در اين زمينه وجود دارد.
وي گفت: افزايش سرانه فضاي سبز، افزايش فضاي زيست گونه هاي مختلف متناسب با استانداردها و رعايت قوانين و ساير استانداردها از مواردي است كه بايد در باغ وحش مشهد به صورت كامل اجرا شود.
از ارديبهشت امسال به مدت يك سال به مديران باغ وحش مشهد فرصت داده شد تا فضاي اين مجموعه را به استانداردهاي مورد تاكيد و قانوني اعلام شده از سوي سازمان حفاظت محيط زيست برسانند.
باغ ‌وحش مشهد در سال 1339 در محدوده خواجه ‌ربيع تاسيس شد كه با ايجاد شركت باغ ‌وحش وكيل ‌آباد در سال 1356 در ورودي پارك جنگلي وكيل ‌آباد مستقر گرديد.
اين مكان بزرگترين باغ ‌وحش ايران است و بيشترين حيوانات و گونه ‌هاي جانوري را دارد كه از آن جمله مي‌ توان به شير، ببر، خرس، خوك، گراز، گربه وحشي، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و جانوران ديگر اشاره كرد.
هم اكنون 107 گونه و 680 نمونه جانوري در باغ وحش مشهد نگهداري مي شود.
پاين گونه ها شامل 64 گونه بومي و 43 گونه غيربومي و نمونه هاي جانوري نيز شامل 240 پستاندار، 393 پرنده و 47 خزنده و دوزيست است.
7496 / 6053

سرخط اخبار استان‌ها