۲ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۵۱
کد خبر: 83179468
T T
۰ نفر

دو سينما در دهه فجر در قم افتتاح مي شود

۲ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۵۱
کد خبر: 83179468
دو سينما در دهه فجر در قم افتتاح مي شود

قم- ايرنا - رئيس اداره سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم گفت: دو سينماي استقلال و شهرآفتاب با چهار سالن سينمايي و 730 صندلي در دهه فجر امسال به ظرفيت سينمايي اين استان افزوده مي شود.

محمد كاظم رضواني روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه جهاد سينماسازي استان كه در سال هاي اخير در قم آغاز شده در حال ثمردادن است، افزود: سينما استقلال و شهر آفتاب به عنوان سينماهاي قديمي و خاطره انگيز اين استان ، پس از سال ها ركود و تعطيلي، فعاليت مجدد خود را تا بهمن ماه امسال از سر مي گيرند.
وي ادامه داد: احياي دوباره سينماهاي شهر آفتاب و استقلال كه به ترتيب در سال هاي 1360 و 1361 در شهر قم به بهره برداري رسيده بودند ولي با وجود چندين بار نوسازي، در سال هاي اخير دچار ركود و تعطيلي كامل شدند كه با تمايل مالكان اين سينماها در دستور كار قرار گفت.
رضواني اظهار داشت: سينما استقلال كه با تامين اعتبار مورد نياز در حال طي كردن روند نهايي بازسازي است داراي يك سالن با ظرفيت 250 صندلي است ضمن اينكه بهره برداري از مجموعه سينمايي شهر آفتاب با دارا بودن 2 سالن با ظرفيت 90 صندلي و يك سالن سينمايي به ظرفيت 300 صندلي موجب تحول در صنعت سينماي استان خواهند شد.
وي با بيان اينكه در دهه 80 سينما استقلال 2 بار و شهر آفتاب يك بار تجهيز، نوسازي و بازسازي شده اند گفت: سينما استقلال در سال 84 در نوبت بازسازي قرار گرفت ولي به دلايلي از جمله ناتواني مالك در تامين سهم آورده خود اين بازسازي صورت نگرفت.
رضواني در ادامه با اشاره به روند احداث سالن سينمايي باغ موزه دفاع مقدس قم گفت: روند ساخت سينماي باغ موزه دفاع مقدس واقع در انتهاي بلوار شهيد صدوق قم در مرحله كف سازي و بدنه سازي است كه با توجه به سرعت تكميل سازه اين سينما، به دنبال تامين تجهيزات مورد نياز آن براي بهره برداري سريع از آن هستيم.
وي ادامه داد: با بهره برداري از سينماي موزه دفاع مقدس 400 صندلي ديگر نيز به ظرفيت سينمايي استان افزوده مي شود.
در حال حاضر سينماي ونوس با 300 صندلي، سينماي تربيت با 500 صندلي، سينما آوينه با 250 صندلي و سينماي آيه با 140 صندلي چهار سينماي فعال شهر قم هستند.
7404/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها