۲۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹
کد خبر: 83003759
T T
۰ نفر

قم گنجينه توليد آثار فرهنگي ديجيتال است

۲۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹
کد خبر: 83003759
قم گنجينه توليد آثار فرهنگي ديجيتال است

قم - ايرنا - يكي از پژوهشگران قمي نمونه كشور گفت: قم گنجينه توليد آثار فرهنگي ديجيتال است و در صورت حمايت از اين بخش مي تواند به يكي از قطب هاي توليد نرم افزارهاي فرهنگي در سطح جهان تبديل شود.

عليرضا باباخان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، بيان كرد: فعاليت بيش از 300 موسسه فرهنگي در قم كه در حوزه فناوري اطلاعات كار مي كنند فرصت بي نظيري را براي تبديل كردن اين شهر به كانون توليدهاي رسانه اي در بستر ديجيتال به وجود آورده است.
وي بيان كرد: مي توان با ترسيم خطوط ارتباطي و شبكه سازي ميان فعالان اين بخش، زمينه فعاليت جمعي و گسترده در حوزه توليد آثار ديجيتال را در قم به وجود آورد و فرصت هاي شغلي بسياري را در اين حوزه ايجاد كرد.
وي ادامه داد: اگر ظرفيت موسسه هاي فرهنگي قم در زمينه توليد آثار ديجيتال به كار گرفته شود، اين شهر مي تواند به عنوان الگوي يك شهر هوشمند در توليد نرم افزارهاي رايانه اي معرفي شود.
باباخان گفت: يكي از مهمترين دستاوردهاي توليد آثار ديجيتال در حوزه مباحث فرهنگي، گفتمان سازي هنجارهاي مورد نياز جامعه است كه در اين رابطه موسسه هاي فرهنگي فعال در قم مي توانند، آثار برجسته اي را ارائه كنند.
وي بيان كرد: در حال حاضر نرم افزارهاي رايانه اي نقش مهمي در فرهنگ سازي اجتماعي دارند و هر جامعه اي كه در اين بخش تواناتر باشد مي تواند در ترويج ارزش هاي مورد نظر خود، موفق تر عمل كند.
وي ادامه داد: فعاليت در عرصه توليد آثار ديجيتال، علاوه بر آثار مثبت فرهنگي، داراي مزاياي اقتصادي قابل توجهي نيز هست و بسيار از فارغ التحصيلان دانشگاهي و حوزوي با شناخت اين ابزار و ورود به بازار آن، مي توانند درآمد مطلوب و پايداري را تجربه كنند.
اين پژوهشگر برجسته، گفت: براي نمونه حوزه هاي علميه مي توانند خدمات مشاوره اي خود را در عرصه هاي مختلف از طريق توليد آثار ديجيتال به مردم ارائه دهند.
وي بيان كرد: حوزويان مي توانند به عنوان مشاور در كنار برنامه نويسان شركت هاي فعال در عرصه توليد آثار ديجيتال، قرار گيرند و به آن ها محتواي فكري ارائه دهند تا محصول توليد شده مطابق با ارزش هاي اسلامي باشد.
وي ادامه داد: يكي از نيازهاي مورد توجه جامعه امروز، توليد آثار پويانمايي با محتواي پاك، به ويژه در بخش كودك و نوجوان مبتني بر فرهنگ اسلامي ايراني است كه در اين زمينه حوزويان مي توانند با استفاده از ظرفيت شركت هاي فعال در بخش فناوري اطلاعات، مفاهيم موجود در تاريخ اسلام را به زبان امروزي در قالب نرم افزارهاي چندرسانه اي به مردم ارائه كنند.
7405/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها