۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۳۸
کد خبر: 82420449
T T
۰ نفر

120 ميليون دلار محصول شركت هاي دانش بنيان صادر شد

۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۳۸
کد خبر: 82420449
120 ميليون دلار محصول شركت هاي دانش بنيان صادر شد

بجنورد- ايرنا- معاون پژوهشي و فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: در سه سال گذشته بيش از 120 ميليون دلار محصول توليدي شركت هاي فناور و دانش بنيان صادر شده است.

به گزارش ايرنا وحيد احمدي سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهاركرد: فروش و صادرات محصولات شركت هاي فناور و دانش فني قدمت زيادي در كشور ندارد اما در اين سال ها شاهد روند رو به افزايش فروش اين محصولات بوده ايم.
وي افزود: ميزان فروش اين محصولات در سال 92 در فن بازارهاي داخل كشور، 50 ميليارد ريال بود و اين رقم در سال 93 به 230 ميليارد ريال و در سال 94 به 440 ميليارد ريال رسيد كه اين ميزان تا هفته پژوهش امسال 770 ميليارد ريال بوده است.
معاون پژوهشي و فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در باره تعداد واحدهاي فناور در سطح كشور گفت: چهار هزار واحد فناور در پارك ها و مراكز رشد وجود دارد كه زمينه اشتغال 30 هزار نفر در اين مراكز ايجاد شده است.
احمدي در باره جايگاه ايران در زمينه علم و فناوري گفت: با توجه به ظرفيت بالايي كه در بخش هاي مختلف وجود دارد، از لحاظ وضعيت علمي در دنيا وضعيت خوبي داريم.
وي تصريح كرد: به لحاظ پايگاه هاي بين المللي، ايران از لحاظ توليد مقاله در رتبه 16 قرار دارد و در منطقه نيز رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
وي افزود: در رشته هايي مثل رشته نانو، مهندسي شيمي رتبه خوبي داريم و در برخي رشته هاي رتبه تك رقمي را به خود اختصاص داده ايم كه اين نشان از توانمندي كشور دارد.
وي خاطرنشان كرد: پس از برجام، كشورهاي اروپايي استقبال خوبي از حضور در ايران داشته اند و اين نشان از كيفيت بالاي علمي ايران و سطح قابل قبول آن در دنيا دارد.
وي افزود: اكنون شاهد استقبال روساي دانشگاه هاي بزرگ و روساي مراكز علمي پيشرفته دنيا براي حضور در ايران هستيم.
احمدي در باره سياست ها در زمينه همكاري دانشگاه ها با حوزه هاي فناوري گفت: اين امر، يكي از سياست ها و رويكردهاي ما است و آيين نامه تاسيس شركت هاي دانش بنيان دانشگاهي در چند وقت گذشته ابلاع شده است و اساتيد، دانشجويان و دانش آموختگان مي توانند از ظرفيت هاي موجود استفاده كنند.
وي تصريح كرد: مراكز رشد و پارك ها ترغيب و حمايت مي شوند و تلاش داريم تا اتصال ميان دانشگاه ها برقرار شود و دانش آموختگان وارد بازار كار و خلاقيت شده و اساتيد نيز بتوانند به ماموريت گرا كردن پژوهش و آموزش عالي ياري داشته باشند.
7185 / 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها