اعلام آمادگی شرکت های ایرانی جهت مساعدت به عمران و آبادانی حلبچه

تهران-ایرنا- سرکنسول ایران در سلیمانیه با اشاره به جایگاه ویژه ای که حلبچه برای مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران دارد، گفت: این منطقه شایسته عمران و آبادانی بیشتری است و شرکت های توانمند ایرانی برای مساعدت در جهت نیل به این هدف آمادگی دارند.

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، محمد محمودیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، در جریان سفر به شهر حلبچه، با رئیس و اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع این شهر دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، محمودیان ضمن اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی فی مابین و جایگاه ویژه ای که حلبچه برای مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران دارد، این منطقه را شایسته عمران و آبادانی بیشتری دانست و بر آمادگی و ظرفیت شرکت های توانمند ایرانی برای مساعدت در جهت نیل به این هدف خبر داد.

اعضای اتاق بازرگانی حلبچه نیز ضمن قدردانی از حمایت های همیشگی جمهوری اسلامی ایران از این منطقه، مساعدت در جهت گشایش مرز سازان را مطالبه عمومی شهروندان حلبچه از جمهوری اسلامی ایران عنوان کردند. آنها همچنین با مثبت و سازنده ارزیابی کردن حضور خود در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴، بر عزم خود مبنی بر گسترش مراودات تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

دو طرف در این دیدار همچنین در خصوص راه های افزایش حجم مبادلات تجاری، تسهیل تردد کالا و مسافر و بهره گیری بهینه از ظرفیت مرزهای مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha