۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85477613
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دور تند سرمایه‌گذاری در گردشگری خراسان‌شمالی با ۵۰ هزار میلیارد ریال

بجنورد- ایرنا- ۴۵ طرح گردشگری خراسان‌شمالی با ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است که بیانگر دور تند سرمایه گذاری و بهره مندی مردم کم برخوردار این خطه در آینده ای نزدیک از برکات آن محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی سرزمین اسب و ابریشم، چشمه و رودها، جنگل های ارس و هیرکانی و خرده فرهنگ هایی است که سالانه محل عبور میلیون ها مسافر و زائر امام رضا(ع) است.

هر وجب از خاک این سرزمین بکر بهشتی مغفول است اما آن طور باید و شاید از ظرفیت هایش برای رونق صنعت گردشگری بهره ای برده نشده است به گونه ای که ماندگاری مسافران در این خطه به دلیل کمبود زیرساخت های گردشگری به یک شبانه روز نمی رسد.

ماندگاری مسافر و زائر در سال های اخیر مهمترین چالش گردشگری خراسان شمالی است که دست اندرکاران این صنعت سعی دارند بر این چالش چیره شوند تا جایی که با روی کار آمدن دولت سیزدهم تمرکز بیشتری بر جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری در این بخش با هدف جذب گردشگر انجام شده است.

براساس آمار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسام شمالی در ۲ سال گذشته با اقدامات هدفمند در حوزه معرفی ظرفیت های گردشگری این استان اکنون ۴۵ طرح گردشگری با ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در دست اجرا است تا چراغ گردشگری این خطه روشن و مردم کم برخوردار استان از عواید آن بهره مند شوند.

دور تند سرمایه‌گذاری در گردشگری خراسان‌شمالی با ۵۰ هزار میلیارد ریال

سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی می گوید: ۴۵ طرح گردشگری استان با ۲۰۰ هزار متر مربع و ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری اکنون در دست اجرا است.

علی مستوفیان می افزاید: این طرح های گردشگری شامل هتل، مهمان‌پذیر، رستوران سنتی، اردوگاه گردشگری، مجتمع‌های تفریحی و سرگرمی است که بهره برداری از آنها هره برداری از جدای از جذب گردشگر و زمینه اشتغال غیر مستقیم، رونق اقتصادی این استان را نیز فراهم می‌کند.

وی ادامه می دهد: متقاضیان این طرح ها در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، گرمه و جاجرم سرمایه گذاری کرده اند.

مستوفیان خاطرنشان می کند: با توجه به تحقق شعار سال، پیگیری ها برای جذب سرمایه‌گذاران با هدف تسهیل در اجرای طرح های بزرگ‌ مقیاس در صنعت گردشگری استان در دست اقدام است.

دور تند سرمایه‌گذاری در گردشگری خراسان‌شمالی با ۵۰ هزار میلیارد ریال

تصویب ۲۷ طرح سرمایه گذاری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی در ادامه می گوید: ۲۷ طرح گردشگری با سرمایه‌ گذاری ۲ هزار و ۹۷۶ میلیارد ریال با بررسی نظر کارشناسان اخیرا در کمیته فنی سرمایه‌گذاری گردشگری استان تصویب شد.

مستوفیان می افزاید: این طرح های گردشگری در شهرستان‌های اسفراین، بجنورد، جاجرم، شیروان، فاروج، مانه و گرمه اجرایی و برای ۲۵۳ نفر به شکل مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

وی اضافه می کند: طرح های گردشگری شامل مجتمع گردشگری، متل، اردوگاه گردشگری، مرکز تفریحی و سرگرمی، منطقه نمونه گردشگری و اقامتگاه بوم‌گردی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی می گوید: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌ فرهنگی، موقعیت طرح، مساحت زمین، توان مالی سرمایه‌گذار، میزان ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت‌های گردشگری از اولویت‌های صدور مجوز برای ایجاد تاسیسات گردشگری در سطح استان است.

مستوفیان یادآور می شود: خراسان شمالی دارای مناطق نمونه گردشگری همانند رویین و درکش است که با توجه به قرار گرفتن این استان در جاده مواصلاتی، حوزه‌های تفریحی و سرگرمی نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور، بین دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و گردشگری شمال واقع شده و هرساله بیش از ۱۵ میلیون زائر و گردشگراز این خطه گذر می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha